Esperi jatkaa kasvuaan Oulun seudulla

Lehdistötiedote   •   Maalis 06, 2018 18:15 EET

Esperillä on Oulun seudulla entuudestaan seitsemän ikäihmisten hoivakotia.

Hoiva- ja terveyspalvelualan yritys Esperi Care on hankkinut omistukseensa Jovi Care Oy:n hoivakotiliiketoiminnan sekä osakekaupalla Jovi Care Oy:n omistaman Palvelukoti Alma Oy:n koko osakekannan. Jovi Caren omistajat Virpi ja Jouko Lehtonen keskittävät Jovi Caren toiminnan jatkossa kiinteistö- ja konsulttipalveluihin.

Hankittu liiketoiminta sekä yritys käsittää yhteensä kolme hoitokotia: 16 paikkaisen ikääntyneiden Palvelukoti Alman Oulussa, 18 paikkaisen Hoitokoti Virkun Limingassa sekä 17 paikkaisen mielenterveys Hoitokoti Purren Kiimingissä.

Hankinnan liikevaihto on noin 1,7 miljoonaa euroa, mutta kasvun mahdollisuuksia on yli 2,3 miljoonaan euroon. Kaupan myötä henkilöstö siirtyy Esperin palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja toimintaa jatketaan nykyisissä toimitiloissa.

Luopuessamme hoivakotitoiminnastamme Esperi oli luonnollinen valinta työmme jatkajalle. Kiitämme asiakkaita, omaisia, työntekijöitämme ja kanssakulkijoitamme hyvästä yhteistyöstä”, kommentoi Jovi Caren toimitusjohtaja Jouko Lehtonen.

Aiomme panostaa voimakkaasti kotien toiminnan kehittämiseen. Meillä on ikääntyneiden- sekä mielenterveys- ja päihdetyön toiminnasta vahvaa osaamista ja tuomme sitä nyt hankittujen kohteiden tueksi. Toivotamme kotien asukkaat ja henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Esperille ja kiinnostuneet tutustumaan kotien elämään myös jatkossa”, kertoo Esperi Caren toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni.

Esperillä on Oulun seudulla entuudestaan seitsemän ikäihmisten hoivakotia ja kaksi mielenterveys- ja päihdekuntoutujien hoitokotia.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 5500 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 213 miljoonaa euroa. www.esperi.fi