​Esperi rakennuttaa Inkooseen koteja kehitysvammaisille

Lehdistötiedote   •   Huhti 16, 2018 09:45 EEST

Hoiva- ja asumispalveluita ikäihmisille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä vammaispalvelun asiakkaille tarjoava yritys Esperi Care rakennuttaa Inkoon Laiduntielle 20 uutta asuntoa kehitysvammaisille. Valmistuttuaan koti työllistää noin 15 työntekijää. Rakentaminen on jo lähtenyt käyntiin ja arvioitu valmistuminen on elokuussa 2018. Rakentajana on Hovako Oy.

Koti on tarkoitettu vammaispalvelun asukkaille, jotka tarvitsevat ympärivuorokautista autettua asumista tai kevyempää tukiasumista. Jokaisella asukkaalla on oma 20 neliömetrin asunto, jonka voi sisustaa haluamallaan tavalla. Tämän lisäksi asukkaiden käytössä ovat yhteiset oleskelutilat sekä suojaisa piha.

”Toiminnassa on tärkeää mahdollistaa asukkaille itsenäinen elämä, turvallisessa ympäristössä ja alan ammattilaisten tukemana. Avaamme ovet yleisölle kodin valmistuttua ja toivotammekin kaikki tervetulleeksi tutustumaan meihin ja toimintaamme”, sanoo Esperin aluejohtaja Kimmo Karvonen.

ESPERI KASVAA VAMMAISPALVELUISSA

Esperillä on entuudestaan 34 kotia, jotka tarjoavat palveluita vammaispalvelun asiakkaille ympäri Suomen. Esperi on tänä vuonna avaamassa Inkoon lisäksi kolme muuta kehitysvammaisten kotia, joissa on yhteensä 57 asumispaikkaa. Uudet kodit ovat valmistumassa Kajaaniin, Raaseporiin ja Haapajärvelle.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 6000 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 213 miljoonaa euroa. www.esperi.fi