Esperi vastaa jatkossa Eurajoen Hoivakoti Käenpesän toiminnasta – uuden hoivakodin rakennustyöt käynnistymässä

Lehdistötiedote   •   Maalis 08, 2018 10:17 EET

Esperi on solminut Eurajoen kunnan kanssa sopimuksen Eurajoen Käenpesän palvelukeskuksen toiminnan siirrosta

Hoiva- ja asumispalveluita ikäihmisille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä vammaispalvelun asiakkaille tarjoava yritys Esperi Care on solminut Eurajoen kunnan kanssa sopimuksen Eurajoen Käenpesän palvelukeskuksen toiminnan siirrosta Esperille. Samalla Käenpesän nykyinen henkilöstö siirtyi Esperin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Esperi vastaa jatkossa asukkaiden hoivapalveluiden tuottamisesta.

Eurajoen kunnalle Esperin kanssa tehtävä yhteistyö on merkittävää palveluasumisen kannalta pitkälle tulevaisuuteen. Meille on tärkeää, että palveluasuminen on lähipalvelua Luvian alueella ja sen toteuttaa luotettava yhteistyökumppani”, toteaa kunnanjohtaja Vesa Lakaniemi.

Tehtävämme on tarjota laadukasta hoiva-asumista asiakkaillemme ja Esperi palvelee jo jokaisessa maakunnassa, myös harvaan asutuilla alueilla. Tämän kaupan myötä ikääntyneiden palveluasumisen tulevaisuus Eurajoella ei ole enää sote-ratkaisujen varassa. Loppuvuodesta valmistuva uusi hoivakoti tulee tarjoamaan Käenpesän asukkaille ja henkilöstölle nykyaikaiset ja asianmukaiset tilat, joissa on kaikkien helpompi toimia ja elää”, kertoo Esperin toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni.

Uusi hoivakoti tulee korvaamaan nykyisen, vuonna 1932 rakennetun Käenpesän palvelukeskuksen. Samalla asukkaat ja henkilöstö saavat nykyaikaiset ja esteettömät tilat. Rakennustyöt Luvian Vihermaantiellä ovat pian käynnistymässä ja uusi 34-paikkainen hoivakoti on valmis vuoden loppuun mennessä.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 5500 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 213 miljoonaa euroa. www.esperi.fi