​Esperin uusi ikäihmisten hoivakoti valmistuu jouluksi Kaarinaan

Lehdistötiedote   •   Huhti 17, 2018 09:45 EEST

Esperi Care -konserni rakennuttaa vuoden 2018 aikana 14 uutta hoivakotia.

Hoiva- ja asumispalveluita ikäihmisille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä vammaispalvelun asiakkaille tarjoava yritys Esperi Care rakennuttaa Kaarinaan uutta hoivakotia. Rakentajana toimii Hartela Oy. Valmistuttuaan hoivakoti tarjoaa ikäihmisille tehostettua, ympärivuorokautista hoivaa, kevythoivaa sekä lyhytaikaista asumispalvelua. Hoivakodin arvioitu valmistuminen on joulukuussa 2018 ja se tulee työllistämään noin 30 henkeä. Uuteen kotiin asukkaat pääsevät muuttamaan talven aikana.

”Yhteisissä tiloissa sisällä ja ulkona tullaan elämään toiminnallista arkea ja juhlaa, johon sisältyy monipuolista harrastus-, kulttuuri- ja viriketoimintaa. Avaamme ovet yleisölle kodin valmistuttua ja toivotammekin kaikki tervetulleeksi tutustumaan meihin ja toimintaamme”, kertoo Esperin aluejohtaja Kimmo Karvonen.

Yhteiset, tilavat oleskelu- ja ruokailutilat sisustetaan iloisin värein ja asukkaat pääsevät itse sisustamaan omat asuntonsa haluamallaan tavalla. Yksittäiset asunnot ovat 20 neliömetrin kokoisia ja kaikkiin kuuluu oma wc-/kylpyhuone. Lisäksi hoivakodissa on sauna sekä suojaisa pihapiiri ulkoilua varten.

Asukkaaksi voi tulla kaupungin sopimuksen kautta, palveluseteliä käyttäen tai itse asumisensa maksaen.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 6000 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 213 miljoonaa euroa. www.esperi.fi