Yhteiselo osaksi Esperiä

Lehdistötiedote   •   Tammi 03, 2018 13:45 EET

Esperillä on 38 kehitysvammaisille tai vammaisille suunnattua kotia, joista neljä sijaitsee Uudellamaalla.

Hoiva- ja terveyspalvelualan yritys Esperi Care jatkaa kasvuaan hankkimalla omistukseensa Helsingissä toimivan, lyhytaikaista asumispalvelua vammaisille ja kehitysvammaisille tarjoavan Yhteiselo Oy:n. Yhteiselolla on 16 asukaspaikkaa Valteri-koulun yhteydessä sijaitsevassa kiinteistössä Helsingin Ruskeasuolla. Yhtiön liikevaihto on noin 1,2 miljoonaa euroa ja 18 henkilöstön jäsentä siirtyvät Esperin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Yhteiselon omistivat tasaosuuksin Päivi Aalto-Rauhala ja Juha-Matti Puhakka.

Suurena toimijana Esperi pystyy kasvattamaan toimintaamme ja jatkamaan kehitystyötämme laadun parissa. Esperin kanssa on ollut miellyttävää tehdä yhteistyötä koko neuvotteluprosessin ajan ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Jatkan itse yksikön johdossa ja kun osa hallinnosta keskitetään, jää minulle enemmän aikaa palveluiden kehittämiselle ja henkilökohtaiselle asiakaspalvelulle, jotta laadukas työ varmistetaan myös jatkossa”, kertoo Päivi Aalto-Rauhala, Yhteiselo Oy:n toinen perustaja ja toimitusjohtaja.

Yhteiselo on yksi kiitetyimpiä ja arvostetuimpia vammaispalveluiden tuottajia Uudellamaalla – toiminta on laadukasta, osaavaa ja asiakaslähtöistä. Lisäksi Yhteiselon modernit tilat Helsingin ydinkeskustan välittömässä läheisyydessä ovat erittäin korkeatasoiset ja vastaavat erinomaisesti monenlaisiin asiakastarpeisiin. Uskomme vammaisten lyhytaikaisen asumispalvelun kysynnän kasvavan ja esimerkiksi Helsinki panostaa siihen jo nyt vahvasti”, sanoo Esperi Care Oy:n toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni.

Esperi tarjoaa koteja ja monipuolisia asumispalveluita ikääntyneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, vammaisille sekä lasten ja perheiden tarpeisiin. Teemme yhteistyötä 200 kunnan kanssa ja meillä on 6000 asukaspaikkaa ympäri Suomea. Työllistämme 6000 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2017 on noin 220 miljoonaa euroa. www.esperi.fi