Etera on mukana Russia Invest -kiinteistösijoitusyhtiössä

Uutinen   •   Kesä 18, 2013 20:45 EEST

Etera on mukana Russia Invest -kiinteistösijoitusyhtiössä, joka on tehnyt päätöksen ensimmäisestä sijoituksestaan Venäjälle.

Russia Invest on ostanut SRV:ltä 55 prosentin omistusosuuden Pietarissa sijaitsevan Septem City -hankkeen I-vaiheesta, Okhta Mall -kauppakeskushankkeesta. Okhta Mall on Russia Investin ensimmäinen sijoituskohde ja yhtiön sijoitus projektiin tulee olemaan noin 50 miljoonaa euroa.

Russia Invest on syyskuussa 2011 perustettu kiinteistösijoitusyhtiö, joka sijoittaa kiinteistökehityshankkeisiin Venäjällä. Yhtiön omistajia ovat Ilmarinen, Sponda ja SRV kukin 27 prosentin osuudella sekä Etera 13 prosentin ja Onvest kuuden prosentin osuuksilla. Yhtiön sijoituskapasiteetti on 95,5 miljoonaa euroa, josta nyt siis hieman yli puolet sijoitetaan Okhta Mall -kauppakeskushankkeeseen.

Rakentamisen arvioidaan alkavan loppusyksystä 2013, kun lopullinen rakennuslupa on saatu. Kohteen kehittämisestä, suunnittelusta, vuokrauksesta ja rakentamisesta tulee vastaamaan SRV. Kauppakeskus tullaan avaamaan keväällä 2016.

Okhta Mall -kauppakeskushankkeen laajuus on noin 144 000 m2, josta vuokrattavaa tilaa on noin 75 000 m2. Kauppakeskukseen rakennetaan kaksi maanalaista parkkikerrosta ja hypermarket sekä neljä maanpäällistä kerrosta.

Lisätiedot:

Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, p. 010 553 3637 tai etunimi.sukunimi@etera.fi