Työhyvinvointitoiminnan sääntely on tervetullutta

Uutinen   •   Helmi 29, 2016 17:00 EET

Etera suhtautuu myönteisesti työeläkeyhtiöiden työhyvinvointitoiminnan sääntelyyn. Finanssivalvonnan antamat uudet ohjeet eivät muuta merkittävästi Eteran työhyvinvointitoiminnan laajuutta tai periaatteita.

”Pidämme tärkeänä, että työkyvyttömyysriskin hallintaan tähtäävää toimintaa valvotaan ja ohjeistetaan. On hyvä, että säädöksiä selvennetään ja varmistetaan näin yhdenmukainen toimintatapa alalla”, Eteran toimitusjohtaja Stefan Björkman sanoo.

”Finanssivalvonnan uusi ohje ei merkittävästi muuta Eteran työhyvinvointitoiminnan laajuutta tai periaatteita”, Björkman jatkaa. Syksyllä antamassaan raportissa Finanssivalvonta totesi, että Etera on noudattanut Finanssivalvonnan määräyksissä ja ohjeissa määrättyjä periaatteita ja että Eteran tekemä työhyvinvointityö on ollut laadukasta.

Finanssivalvonta teki viime vuonna työeläkevakuutusyhtiöiden harjoittamaa työhyvinvointitoimintaa koskevan tarkastuksen. Tarkastus osoitti työhyvinvointitoiminnan kirjon ja sääntelyn tarpeen. Finanssivalvonnan laatimien uusien ohjeiden tavoitteena on yhdenmukaistaa toimintaa.

Toimitusjohtaja Stefan Björkman p. 050 63219, stefan.bjorkman@etera.fi

Finanssivalvonnan tiedote: Työeläkevakuutusyhtiöiden työkyvyttömyysriskin hallintaan tähtäävä toiminta: määräykset ja ohjeet voimaan 1.3.2016