Eteralla rakenteilla asuntoja Espoon Olariin

Lehdistötiedote   •   Tammi 12, 2017 14:36 EET

Eläkevakuutusyhtiö Eteralla on rakenteilla 84 asuntoa Espoon Olariin. Vuokra-asunnot valmistuvat huhtikuussa 2017.

Eteralla on rakenteilla yhteensä 84 vuokra-asuntoa Espoon Olariin. Osoitteessa Kuunkehrä 6 on juuri vietetty Asunto Oy Olarin Oktaavin harjannostajaisia. Lisäksi Etera on ostanut osan rakenteilla olevan naapuritaloyhtiö Asunto Oy Olarin Capellan asunnoista.

Kohteen kehittäjänä ja pääurakoitsijana toimii Hausia Oy. Suunnittelijana toimii Tengbom Eriksson Arkkitehdit Oy. As Oy Olarin Oktaavin asunnot valmistuvat huhtikuussa 2017, ja niitä vuokraa Ovenia Oy.

”Hyvien liikenneyhteyksien ja palveluiden lähellä sijaitseville vuokra-asunnoille on hyvin kysyntää, ja eläkeyhtiölle asunnot ovat turvallisia sijoituskohteita”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo. ”Vuokra-asuntokohteet ovat tärkeä osa Eteran reaalisijoituksia.”

Etera sijoittaa aktiivisesti Suomeen. Eteran 5,8 miljardin euron sijoitusomaisuudesta noin 40 prosenttia on Suomessa. Etera sijoittaa kotimarkkinoille erityisesti reaalisijoitusten ja yrityssijoitusten kautta. Kiinteistösijoituksissaan Etera edistää energiatehokasta ja ympäristövastuullista rakennuttamista.

”Koko korttelialueelle rakennetaan kolme asunto-osakeyhtiötä: As Oy Olarin Oktaavi, As Oy Olarin Capella ja As Oy Olarin Festivo. Capella ja Festivo ovat Hausian vapaarahoitteista asuntotuotantoa. Alueelle tulee yhteensä 168 asuntoa, joista noin 85 % on jo myyty Hausian toimesta. Koko alue valmistuu syksyllä 2017”, Hausian toimitusjohtaja Kari Kiviluoma kertoo.

Timo Sotavalta, kiinteistöjohtaja, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Kari Kiviluoma, toimitusjohtaja, Hausia, p. 045 8533 533, kari.kiviluoma@hausia.fi

Hausia Oy
Hausia rakentaa ja kehittää asiakkaiden tarpeisiin erilaisia asunto- ja toimitilaratkaisuja pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Hausialla on vuodenvaihteessa 2017 rakenteilla noin 400 asuntoa. Vahva rakentamisen ammattitaito yhdistettynä innovatiiviseen toimintatapaan takaa tuotantomme ja palveluidemme korkean kokonaislaadun.