​Tammi-syyskuun Etera-indeksi

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2013 11:32 EET

Tammi-syyskuun Etera-indeksi oli -0,5 prosenttia. Etera-indeksi on suhdanneindikaattori, joka antaa ajantasaista tietoa talouden kehityksestä. Se kuvaa työntekijämäärien muutosta kuukausi- ja vuositasolla.

Tammi-syyskuussa seurantaryhmän työntekijämäärät olivat lähes edellisvuotista tasoa ja Etera-indeksi oli -0,5 prosenttia.

”Epävarma taloustilanne näyttää jatkuvan. On mielenkiintoista nähdä, miten työllisyys kehittyy ja miltä Etera-indeksi näyttää vuoden lopulla”, Eteran asiakkuuksista vastaava varatoimitusjohtaja Timo Hietanen sanoo.

Syyskuussa Etera-indeksi nousi 0,3 prosenttia plussalle eli työntekijämäärät olivat viime vuoden tasolla. Alueelliset erot olivat kuitenkin suuria, samoin erot toimialojen välillä.

Etera julkaisee Etera-indeksin neljännesvuosittain. Tammi-joulukuun Etera-indeksi julkaistaan helmikuussa.

Lue lisää Etera-indeksistä

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen p. 010 553 3500 tai etunimi.sukunimi@etera.fi