​Teollisuussijoitus ja Etera sijoittavat Talenomiin

Lehdistötiedote   •   Heinä 05, 2013 12:34 EEST

Tilitoimisto Talenomin uusiksi vähemmistöomistajiksi ovat 4.7.2013 tehdyllä järjestelyllä tulleet Suomen Teollisuussijoitus Oy ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera. Samalla aiemmin vähemmistöomistajana olleet Teknoventure Oy:n hallinnoimat pääomasijoitusrahastot luopuvat omistuksistaan Talenomissa. Omistuksen enemmistö säilyy edelleen yhtiön avainhenkilöillä ja Talenom Group -konsernin toimitusjohtajana jatkaa KTM Harri Tahkola.

Talenom on nopeasti kasvava, valtakunnallinen tilitoimistoyritys, joka toimii yli 10 paikkakunnalla mm. Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Rovaniemellä. Talenomilla työskentelee noin 380 työntekijää ja asiakkaita on yli 4000.

”Tilitoimistotoimialan murros jatkuu ja voimistuu lähivuosina. Pk-yritysten vaatimukset tilitoimistoille kasvavat entisestään muun muassa sähköisen taloushallinnon, raportoinnin sekä neuvontatyön osalta. Voimakas panostuksemme näihin on mahdollistanut yhtiön vahvan kasvun viime vuosina ja näemme markkinoilla olevan nyt entistäkin enemmän kysyntää palveluillemme”, sanoo Talenomin toimitusjohtaja Harri Tahkola. ”Nyt tehty järjestely vahvistaa edellytyksiä sekä palveluiden parantamiseen nykyisille asiakkaille että entistäkin voimakkaammalle kasvulle. Uutta kasvua haemme jatkossa ennen kaikkea orgaanisen kasvun kautta”, jatkaa Harri Tahkola.

”Teollisuussijoitus haluaa olla mukana kehittämässä voimakkaasti kasvavaa palvelualan yritystä ja rahoittamassa investointeja kasvuun. Talenom on alansa edelläkävijä”, toteaa johtaja Antti Kummu Teollisuussijoituksesta.

”Teknoventure-rahastot menivät osakkaaksi Talenom-konserniin vuonna 2009. Tänä aikana konsernista on kasvanut merkittävä ja kilpailukykyinen vahva toimija Suomessa. Talenomilla on erittäin osaava johto ja henkilöstö sekä asiakkaiden arvostama palvelukonsepti ja tuotteet. Liiketoimintamalli mahdollistaa hyvät kasvumahdollisuudet, jota myös uusi omistusrakenne tukee”, toteaa Teknoventure Management Oy:n toimitusjohtaja Mauri Visuri.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Harri Tahkola, Talenom Yhtiöt Oy, p. 040 058 5400, harri.tahkola@talenom.fi
Johtaja Antti Kummu, Suomen Teollisuussijoitus Oy, p. 050 432 4486, antti.kummu@teollisuussijoitus.fi
Yritysrahoitusjohtaja Elina Tourunen, Etera, p. 044 534 3047, elina.tourunen@etera.fi
Toimitusjohtaja Mauri Visuri, Teknoventure Management Oy, p. 040 865 7946, mauri.visuri@noweco.fi