​Evidensia ja kissanomistajat yhdessä löytökissojen hyväksi

Lehdistötiedote   •   Huhti 25, 2017 09:00 EEST

Suloinen Helmi Pöllönen on yksi Rekku Rescuella parhaillaan kotihoidossa olevista kissoista. Kampanjan tuotto käytetään Helmin ja sen lajitovereiden terveydenhoitoon.

Maaliskuinen kampanja kissojen hyväksi tuotti tuhansia euroja suomalaisten löytökissojen terveydenhoitoon sekä yli 10 000 ruoka-annosta kodittomille kissoille.

Evidensia-eläinlääkäriasemat haastoivat kissanomistajat huolehtimaan omien kissojensa perusterveydenhuollosta ennen kesää ja tekemään samalla hyvää kodittomille kissoille.

Jokaisesta kampanja-aikana tehdystä kissojen leikkauksesta ja rokotuksesta Evidensia lahjoittaa nyt 5 euroa Rekku Rescuen löytökissatyöhön. Yhdessä kissojen hyväksi -kampanjaan osallistui yli 800 kissaa ja se tuotti yhteensä upeat 4100 euroa. Tällä summalla huolehditaan Rekku Rescuen kotihoidossa olevien löytökissojen terveydenhoidosta.

– Perusterveydenhoidolla on suuri merkitys kissan elämänlaatuun. Haluamme kannustaa omistajia seuraamaan oman kissansa käyttäytymistä ja huolehtimaan sen hyvinvoinnista. Kampanja oli asiakkaillemme oiva tapa huolehtia sekä omasta että avun tarpeessa olevista kissoista. Lämmin kiitos kaikille mukana olleille kissanomistajille, Evidensian markkinointi- ja viestintäjohtaja Kaisa Barkman sanoo.

– Saimme kokoon hienon summan ja lahjoitus tulee todella tarpeeseen. Meillä on parhaillaan kotihoidossa 24 löytökissaa, mutta määrä tulee lähiviikkoina kasvamaan kissakesän alkaessa. Viime vuonna etsimme uuden kodin peräti 170 suomalaiselle kissalle, kertoo Rekku Rescuen hallituksen puheenjohtaja Katja Noro.

Kuvakisalla 500 kg ruokaa kodittomille kissoille

Yhdessä kissojen hyväksi -kampanjan aikana Evidensian Facebookissa ja Instagramissa järjestämään kuvakilpailuun lähetettiin huikeat yli 5 000 kissakuvaa. Yhteistyökumppanit Hill’s ja Royal Canin lahjoittavat jokaisesta kuvasta päiväannoksen ruokaa löytökissoille. Yhteensä kasaan saatiin siis yli 10 000 ruoka-annosta eli yli 500 kg kissanruokaa. Lahjoitus jaetaan Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistyksen ja Mikkelin eläinsuojeluyhdistyksen kesken. Lahjoituskohteet valittiin yhdessä arvonnan voittajien kanssa.

Suomessa hylätään tai lopetetaan vuosittain jopa 20 000 kissaa, ja kodittomia kissoja on paljon enemmän kuin niille on tarjolla hyviä koteja. Tästä syystä leikkauttaminen on suositeltava toimenpide jokaiselle lemmikkikissalle.

Evidensia Eläinlääkäripalvelut
Suomen johtava eläinlääkäripalveluiden verkosto muodostui keväällä 2015 Animagin ja Univetin yhdistyessä ja liittyessä osaksi pohjoismaista Evidensiaa. Suomessa Evidensiassa työskentelee lähes 700 eläinlääkinnän ammattilaista 50 eläinlääkäriasemalla ja eläinsairaalassa yli 30 paikkakunnalla Helsingistä Rovaniemelle. Hoidamme kissoja, koiria, eksoottisia eläimiä ja hevosia. Evidensia Eläinlääkäripalvelut on Evidensia Djursjukvårdin suomalainen tytäryhtiö. Tarjoamamme eläinlääkäripalvelut perustuvat suomalaiseen huippuosaamiseen.