Uudet, monikäyttöiset päiväreput poluille ja arkeen

Lehdistötiedote   •   Helmi 18, 2016 15:54 EET

Fjällrävenin malliston päiväreppujen tarkoitus on tehdä jokapäiväisistä retkistä ja seikkailuista mahdollisimman vaivattomia ja mukavia. Kevääseen 2016 kattava reppumallisto laajenee entisestään. Uusissa malleissa, Rävenissä ja High Coastissa, yhdistyvät kantamisen mukavuus sekä kätevät pakkausmahdollisuudet, unohtamatta kestävyyttä ja pitkäikäisyyttä. Molemmat reput on valmistettu Fjällrävenin vahvasta G-1000- materiaalista, joka on vahattua puuvillapolyesterisekoitetta.

Ulkoilun trendit näyttävät, että samalla kun suunnittelemme ja haaveilemme pitkistä kaukoreissuista, myös jokapäiväiseen matalan kynnyksen tekemiseen halutaan satsata. Viikonloppuaamuna tai keväisen työpäivän jälkeen on kiva virkistää mieltä leppoisalla pyöräretkellä tai vaikka pistäytymällä läheisellä järven rannalla.

Monille Fjällräven on tuttu luotettavien, suurikokoisten vaellusrinkkojen valmistajana, mutta valikoimassamme on myös kattavasti pienempiä rinkkoja ja reppuja erilaisiin käyttötarkoituksiin. Jo useamman vuoden olemme kehitelleet laajaa päiväreppujen mallistoa, joka toimii erinomaisesti kevyemmille retkille ja reissuille, matkustamiseen ja työmatkakulkemiseen. Friluft, Funäs ja Bergen ovat malleja joita on kiitelty mukavuudesta ja monipuolisuudesta, samalla kun lähes ikoninen Kånken on ollut monien valinta niin ulkoiluun kuin arkeenkin. Viime vuosina lanseerattuja retrohenkisiä reppuja, kuten Numbers-sarjan Rucksack No.21-reppua sekä uudempaa Greenland Backpackia, on näkynyt luontopoluilla mutta paljon myös urbaanissa miljöössä.

Luonnon helmasta arjen matkoihin

Kevääseen 2016 reppumallistoa laajennetaan parilla uutuudella. Uudet tulokkaat Räven ja High Coast tuovat erinomaisesti esille sitä osaamista, jota Fjällrävenillä on teknisten ja suurempikokoisten retkeilyvarusteiden ohella myös sellaisista tuotteista, jotka sopivat jokapäiväiseen vapaa-ajan tekemiseen, sekä toki myöskin kouluun ja työpaikalle kulkemiseen.

Räven-repulla on samankaltainen DNA kuin Kånken-repullakin. Repussa yhdistyy pelkistetty, linjakas muotoilu ja hyödylliset toiminnot. Kånkenissa käytettävän Vinylon-materiaalin sijaan Rävenissä käytetään kestävää, vahattua G-1000 HeavyDuty Eco- materiaalia, joka on yhdistelmä kierrätettyä polyesteriä ja luomupuuvillaa. Repussa on mukavantuntuiset olkahihnat, tilava säilytysosio sekä taskut läppärille ja aurinkolaseille tai muulle pikkutavaralle, jolloin reppuun saa oleellisen mukaan ja sitä on mukava kantaa. Räven löytyy sekä 28 että 20 litran koossa aikuisille sekä seitsemänlitraisena Mini-versiona lapsille.

High Coast on kevyt ja joustava reppu kevyempään vaellukseen, matkustamiseen ja vaikkapa työmatkakulkemiseen. Päälokero suljetaan yksinkertaisella kiristysnauhalla ja metallisoljella. Repun kätevä yksityiskohta on irroitettavat rinta- ja vyöhihnat sekä selkäpehmuste. Tällöin reppu voidaan rullata kasaan ja pakata omaan etutaskuunsa. Repun voikin ottaa kätevästi mukaan matkaan esim. lisärepuksi. High Coast on valmistettu kevyestä mutta silti vahvasta G-1000 Lite-materiaalista, jota on yhdistetty jämäkkään G-1000 HeavyDuty-kankaaseen. Reppua saa sekä 24 että 18 litran koossa.

Räven 28 L, Räven 20 L, Räven Mini
koot: 28, 20 ja 7 litraa
Materiaali: G-1000 HeavyDuty Eco, 65% polyesteri, 35% puuvilla
Paino: 965 g, 670 g ja 380 g