Ahvenanmaan saaristolle oma lentokone: ForÅL

Lehdistötiedote  •  2012-05-04 14:14 EEST

Flyben lentokoneen nimeämiskilpailuun  Ahvenanmaan saariston kunniaksi saapui 1 295 nimiehdotusta

Flybe, Euroopan  johtava alueellinen lentoyhtiö, käynnisti viime ystävänpäivänä kuukauden  mittaisen lentokoneen nimeämiskilpailun Ahvenanmaan saariston kunniaksi.  Yhteistyössä Visit Ålandin, Ahvenanmaan  matkailualan virallisen jäsenjärjestön, kanssa järjestettyyn kilpailuun saapui 1  295 nimiehdotusta, jotka kuvastivat luovalla tavalla osallistujien kiintymystä  saaristoon sekä heidän tietämystään alueen historiasta ja perinteistä.  Tasokkaan kilpailun voitti lopulta tukholmalainen Gabrielle van der Wal omaperäisellä  nimiehdotuksella ForÅL.

”ForÅL on  ainutlaatuinen ja kansainvälinen nimi, jossa on hauskasti leikitelty ruotsin ja  englannin kielellä. Flyben edulliset lennot ovat kaikkien saatavilla, ja tänä  talvena Ahvenanmaalle ja sieltä muualle maailmaan matkustavien määrä onkin  noussut yli neljänneksellä. Flybe iloitsee, että on voinut näin osaltaan  edistää Ahvenanmaan matkailun kasvua. Kirjain Å myös tuo helposti mieleen  saariston ruotsinkielisen nimen Åland”, kilpailun tuomaristoon kuuluva Flybe  Europen kaupallinen johtaja Fred Kochak perustelee valintaa.

Fred Kochakin  lisäksi kilpailun tuomareina toimivat Visit Ålandin toimitusjohtaja Annica  Jansson ja Finavian Maarianhaminan lentokentän lentoasemajohtaja Tanja  Sabel.  Tuomariston päätös oli vaikea,  mutta lopulta voittaja valittiin yksimielisesti.

Voittanut nimi  maalattiin Flyben koneen kylkeen ja paljastettiin tänään juhlallisin menoin  Maarianhaminan lentoasemalla. Kilpailun voittaja sai palkinnoksi kuusi  meno-paluulentoa valitsemilleen Flyben reiteille.

”Ehdotin nimeä ForÅL, koska sillä on useita merkityksiä.  Se voi tarkoittaa ’kaikille’, mutta toisaalta myös ’Ahvenanmaalle’. Lisäksi  Å-kirjain on ainutlaatuinen samalla tapaa kuin Ahvenanmaa on ainutlaatuinen  saari”, kertoo kilpailun voittaja Gabrielle van der Wal nimiehdotuksestaan.

Flybe lentää  kesäkaudella jopa 11 viikoittaista lentoa Maarianhaminan ja Helsingin välillä.  Yhdensuuntaisten lentojen hinnat alkavat 25 eurosta.

Kommentit (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom