Focus Nordicin valikoimaan uutuutena Cinemizer-lasit

Focus Nordic ja Cinemizer OLED ”silmälasien” valmistaja Carl Zeiss ovat sopineet Pohjoismaiden jakelusopimuksen

Cinemizer OLED –silmälaseja voisi parhaiten kuvata pienikokoisiksi näytöiksi silmälaseissa. Lisäksi laseihin integroitu stereo-äänentoisto mahdollistaa esimerkiksi elokuvien katselun tai pelien pelaamisen ilman, että käyttäjän ympäristö häiriintyy.

Laitetta voidaan käyttää mitä erilaisimpiin käyttötarkoituksiin. ”Lähtiessämme kehittämään Cinemizeria, niin arvelimmekin sen saavan suosiota nimenomaan elokuvien katselussa ja pelaamisessa, mutta iloksemme olemme huomanneet asiakkaidemme kautta sen soveltuvan käyttötarkoituksiin, joita emme osanneet edes kuvitella”, kertoo Franz Troppenhagen, Cinemizer OLED -tuotepäällikkö. ”Laitetta on käytetty esimerkiksi radio-ohjattavien lennokkien yhteydessä niin, että lennokin älypuhelimeen välittämä kuva on siirrettykin Cinemizer-laseihin, jolloin lennättäjä saa reaaliaikaisen kuvan lennokkinsa ohjaamosta”.

Muita käyttäjiä ovat olleet esimerkiksi hammaslääkäri, joka antoi Cinemizer-lasit asiakkaalleen operoinnin ajaksi rauhoittaakseen tätä. Toinen hyvä esimerkki oli kiinteistövälittäjä, joka näytti myytävän kohteen ensin lasien kautta, ennen kuin kohdetta mentiin varsinaisesti katsomaan. Mikäli kohde ei olisi kiinnostanutkaan ostajaa, niin molempien kallista aikaa olisi mennyt hukkaan näytössä.

Lasien näkökenttä voidaan korjata niin, että sitä voi katsoa henkilö, jonka
silmälasien vahvuudet ovat -5 – +2.

Hinta ja toimitusaika

Cinemizer OLED –laseja saa heti toimitukseen
ja niiden hinta on noin 750 euroa.

Mukana paketissa:

• Säädettävät nenänvarren sovitepalat
  • Kaksi 2,6mm kuuloketta (in-ear)
  • Cinemizer– HDMI -adapteri
  • HDMI– HDMI adapterijohto
  • USB-johto
  • AV-/ video-johto (3,5 mm)
  • Säilytyslaukku

Saatavilla olevat lisätarvikkeet:

Headtracker”, joka tunnistaa pään liikkeet ja voimistaa näin 3D-vaikutelmaa.
Hinta noin 230 euroa

Apple Kit, voidaan liittää iPod- ja iPhone -laitteisiin  (ei iPhone 5).
Hinta noin 80 euroa

Lue lisää: http://cinemizer.zeiss.com/cinemizer-oled/en_de/home.html