Menestystä uudelle Metz 44 AF-1 salamalle

Vain muutama viikko joulukuussa tapahtuneen myyntiintulonsa jälkeen on Metz mecablitz 44 AF-1 digital vakiinnuttanut asemansa täyttämällä tilauskirjat. Myös Photokinassa tapahtuneen ensiesittelyn jälkeiset ennakkotilaukset löivät kaikki aiemmat ennätykset.

Metz mecablitz 44 AF-1 digital on aivan uusi salamalaite, jolla on vakuuttava suorituskyky (ohjeluku 44 - ISO 100/21° ja 105 mm). Laite on elegantisti muotoiltu ja se antaa luoville kuvaajille mahdollisuudet omiin hienosäätöihin. Takaosassa sijaitseva intuitiivinen säätöpaneeli ja valaistut painikkeet helpottavat salaman käsittelyä erittäin paljon.

Salaman ominaisuuksiin kuuluu täysautomaattinen zoomaus, yhdysrakenteinen laajakulmahajotin, joka kattaa 12mm polttovälin (35mm koossa), ulosvedettävä heijastinlevy sekä USB-liitäntä nopeaa ohjelmistopäivitystä varten. Metz mecablitz 44 AF-1 salamasta on omat versiot Canon, Nikon, Olympus/Panasonic, Pentax ja Sony kameroille.

Luovaa valoa poikkeuksellisiin kuviin
Uuden salaman lukuisat toiminnot antavat tarkalleen oikean salamavalon kaikenlaisille aiheille. Salamassa on käsin säädettävä, zoomaava välähdyspää, jota voi kääntää pysty- ja vaakasuuntaan.

Orjatoiminnon ansiosta uutta salamaa voidaan myös käyttää TTL-asetuksella ilman rajoituksia, kameramallista riippuen. Lisäksi salaman takaosasta voidaan käsin valita neljä eri välähdystehoa kuvaajan omien mieltymysten mukaan.

Lisäksi salamassa on joukko erikoistoimintoja, kuten etummaisen tai jälkimmäisen suljinverhon mukainen täsmäys (kameramallista riippuen).

"Erityisesti innokkaat amatöörikuvaajat arvostavat Metz 44 AF-1 salamaa, sillä se tarjoaa aivan uuden luokan suorituskyvyn ja sopii ihanteellisesti uusimpiin kameramalleihin”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Metziä maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Metz mecablitz 44 AF-1 on jo myynnissä ja sen verollinen hinta on noin 220 €. Salamassa voidaan käyttää AA-koon alkaali- tai litiumparistoja tai ladattavia NiMH akkuja.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• salama
  • metz