Pentax ja ISO 51200 HERKKYYS

Lehdistötiedote   •   Syys 21, 2010 09:00 EEST

Pentax K-5 on uusi digitaalinen järjestelmäkamera. Se on saanut monia ominaisuuksia Pentax K-7:stä, joka esiteltiin viime vuoden puolivälissä. Uudessa kamerassa on kompakti ja kevyt runko, joka on täynnä jännittäviä ja käteviä toimintoja. Uutuuksiin lukeutuu päivitetty CMOS-kenno, jossa on huomattavasti nopeampi PRIME II prosessori.

Pentax K-5:den tarkkuus on 16,3 megapikseliä ja kamera on niin nopea, että se mahdollistaa tämän tarkkuuden myös sarjakuvauksessa, jonka nopeus on jopa 7 kuvaa/sekunti. Kamerassa on myös laajennettu ISO 80 – 51200 herkkyysalue ja täysi 1920x1080 HD videokuvaus. Muita uusia ominaisuuksia ovat huomattavasti nopeampi automaattitarkennus, parannettu  HDR-toiminto (High Dynamic Range), jota voidaan nyt käyttää käsivarakuvauksessa, sekä kaikkineen joustavampi käyttö, joka on saatu aikaan päivittämällä kameran eri komponentteja merkittävästi.

Kamerassa on 18 digitaalista suodinta, joiden avulla kuvia voi jälkikäsitellä luovasti ja persoonallisesti ilman tietokonetta. Uusina suotimina ovat mm. Sketch ja Posterization, ja lisäksi useita tehosteita voidaan yhdistää toisiinsa.

Cross process -asetuksen avulla kamera muuttaa asetuksiaan automaattisesti jokaiseen valotukseen, jolloin syntyy huomiota herättäviä ja vaikuttavan värisiä kuvia. Valittavissa on kolme eri säätöä: Random (sattumanvaraiset asetukset), Preset (kolme asetusta, joiden parametrit on asetettu ennakkoon) ja oma parametrivalinta (Favorite).

”Pentax K-5 on kehitetty pienintäkin yksityiskohtaa myöden helppokäyttöiseksi, mitä kehittyneet amatöörikuvaajat arvostavat”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Pentaxia maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Uusi zoomobjektiivi
Pentax tuo myyntiin myös uuden vaihdettavan zoomobjektiivin digitaalisille SLR-kameroilleen: smc DA 18-135mm F3.5-5.6 AL[IF] DC WR. 7,5x zoomauksen lisäksi objektiivissa on säänkestävä rakenne ja sisäisen moottorin mahdollistama erittäin tasainen automaattitarkennus. Lisäksi objektiivissa on pyöreä himmennin, joka tuottaa ainutlaatuisen kuvanlaadun ja minimoi samalla pistemäisten valonlähteiden aiheuttamia valojuovia.

Hinta ja saatavuus
Pentax K-5 yhdessä 18-55 WR:n kanssa tulee myyntiin lokakuun aikana ja niiden verollinen yhteishinta on 1300 €. Uusi objektiivi smc DA 18-135mm F3.5-5.6 AL[IF] DC WR L tulee samalla myyntiin myös erikseen ja sen verollinen hinta on 620 €.

Lisätietoja antaa: Juha Korteniemi, s-posti juha.korteniemi@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Kommentit (0)