Pentaxilta uusi keskikoon objektiivi

Pentax jatkaa uusien objektiivien julkaisua 645-järjestelmäänsä. Legendaarinen 35mm laajakulmaobjektiivi on nyt päivitetty digitaalisten kennojen tarpeisiin.

Objektiivin rakenne pohjautuu vanhempaan smc 35mm F3.5AL[IF] -objektiiviin, joka on tunnettu erittäin terävästä kuvastaan. Uudessa HD Pentax-D FA645 35mm F3,5 AL (IF) -objektiivissa on lisäksi uudet asfääriset linssielementit ja uusi Pentaxin HD-pinnoitus, joka on optimoitu digitaalisille kennoille.

Rakenne

Objektiivin polttovälivastaavuus kinokoossa on 27,5mm, kun sitä käytetään 645Z tai 645D -kameroissa. Objektiivissa on 10 linssiä 7 ryhmässä ja sen lähin tarkennusetäisyys on 0,3 metriä. Lisäksi objektiivissa on sisäinen tarkennusjärjestelmä ja 9 lehtinen täydellisen pyöreä himmenninaukko, sekä mahdollisuus säätää polarisaatiosuodinta vastavalosuojan ollessa käytössä.

Objektiivin toimitukset alkavat joulukuussa ja se tulee maksamaan seuraavasti:

• HD Pentax-D FA645 35mm F3,5 AL (IF), Hinta noin 3000 euroa.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

• valokuvaus
  • 645d
  • 645z
  • objektiivi
  • pentax

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.