Samyang julkaisee kaksi uutta video-objektiivia ammattilaisille.

Jo julkaistessaan kolme XEEN-objektiivia viime vuonna, lupasi Samyang laajentaa sarjaa heti vuoden 2016 alkupuolella. Nyt julkaistavien uutuuksien 14mm T3.1 ja 35mm T1.5 myötä XEEN-tuoteperhe kasvaa viiteen objektiiviin.

XEEN-sarja

Kahden uuden polttovälin myötä XEEN-sarjalla saadaan helpommin katettua videotuotannon objektiivitarpeet. Sarjan kaikki objektiivit ovat samankokoisia, niiden värintoisto yhtenäistä ja esimerkiksi Follow Focus -hammastukset ovat samoilla etäisyyksillä. Näiden ominaisuuksien ansiosta polttovälin vaihtaminen kuvatessa on erittäin nopeaa. Uudet polttovälit täydentävät XEEN-sarjan lähes täydelliseksi; XEEN 14mm T3.1, XEEN 24mm T1.5, XEEN 35mm T1.5, XEEN 50mm T1.5 sekä 85mm T1.5. Vuoden 2016 aikana sarjaan julkaistaan kuitenkin vielä yksi uusi polttoväli!

Rakenne

XEEN-objektiivien suunnittelussa on erityisesti kiinnitetty huomiota käytettävyyteen videokuvaamisessa ja niiden optinen laatu on suunniteltu toimimaan hyvin myös heikommassa valossa. Kaikissa XEEN-objektiiveissa on täydellisen pyöreä himmenninaukko, joka tuottaa kauniin elokuvamaisen bokehin. Edelliset kolme mallia ovat saaneet erittäin hyvän vastaanoton markkinoilla ja uusien objektiivien odotukset ovatkin todella korkealla.

Uusien XEEN-objektiivien toimitukset alkavat maaliskuussa ja ne tulevat maksamaan seuraavasti.

XEEN 14mm T3.1, Hinta noin 2000 euroa.

XEEN 35mm T1.5, Hinta noin 2000 euroa.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

• objektiivi
  • valokuvaus
  • videokuvaus
  • samyang
  • cine
  • kuvaaminen
  • kamera

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.