Useita uusia Metz salamalaitteita

Metz tuo myyntiin kolme uutta, kompaktikokoista salamalaitetta:  mecablitz 24 AF-1 digital, mecablitz 36 AF-5 digital ja mecablitz 44 AF-1 digital.

Metz mecablitz 24 AF-1 digital on kompaktikokoinen aloittelijamalli, joka on riittävän ohutlinjainen sujautettavaksi helposti taskuun, mutta antaa samalla paremmin valoa kuin kameroiden kiinteät salamat. Lisäksi sillä saa aikaan luovia salamatehosteita esimerkiksi epäsuoran valaisun avulla. Kyseessä on Metzin pienin järjestelmäsalama – sen ohjeluku on  24 -  ISO 100/21⁰ herkkyydellä ja 35 mm polttovälillä.

Metz mecablitz 36 AF-5 digital salama on varustettu laajakulmahajottimella, joka riittää 18 mm polttovälille (35mm koossa). Aloittelijamalliin verrattuna lisänä on käsin zoomattava välähdyspää, jota voi kääntää sekä pysty- että vaakatasossa. Yhdysrakenteinen AF:n apuvalo tekee salamasta arvokkaan tarkennusvälineen vaikeissa valaistusolosuhteissa.

Metz mecablitz 44 AF-1 digital salamassa on erinomainen suorituskyky (ohjeluku 44 -  ISO 100/21⁰ ja 105 mm), elegantti muotoilu ja mahdollisuus omiin hienosäätöihin luovassa kuvauksessa. Takaosan intuitiivinen säätöpaneeli ja sen valaistut painikkeet helpottavat käyttöä merkittävästi. Ominaisuuksiin kuuluu täysautomaattinen zoomaus, yhdysrakenteinen laajakulmahajotin 12 mm laajakulmalle (35mm koossa), ulosvedettävä heijastinlevy ja USB-liitäntä helppoa ohjelmistopäivitystä varten.

Kaikista salamalaitteista on versiot Canon, Nikon, Olympus/Panasonic, Pentax ja Sony kameroille. Salamat toimivat AA alkaaliparistoilla tai ladattavilla NiMH akuilla.

”Metz yhdistää erinomaisen suorituskyvyn luotettavaan laatuun. Lisäksi salamamalleja löytyy kaikenlaisille kuvaajille”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Metziä maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Metz mecablitz 24 AF-1 digital, Metz mecablitz 36 AF-5 digital ja Metz mecablitz 44 AF-1 digital tulevat myyntiin lokakuun aikana ja niiden verolliset hinnat tulevat olemaan noin 80 €, 120 € ja 220 €.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• salama
  • metz