Uusi Swarovski kiikari: kristallinkirkas, ergonominen ja vankkarakenteinen

Lehdistötiedote   •   Marras 17, 2010 10:00 EET

Swarovski tuo myyntiin uuden kenttäkiikariperheen, mallin SLC 42 HD, jonka merkittävimpiä piirteita ovat monipuolisuus ja vankkarakenteisuus. Uusia ominaisuuksia ovat parannettu, kristallinkirkas HD-optiikka, uusi tarkennus­mekanismi ja pienempi paino.

Uudessa perheessä on kaksi mallia, 8x42 ja 10x42, joissa molemmissa on HD-linssit vähentämässä akromaattisia värivirheitä ja luomassa veitsenterävän, kontrastikkaan ja väreiltään luonnonmukaisen kuvan. Tämä merkitsee aivan uusia mahdollisuuksia tarkkailla kasvi- ja eläinmaailman pieniä yksityiskohtia.

Uusien kiikarien linsseissä ja prismoissa on SWARODUR, SWAROTOP ja SWAROBRIGHT pintakäsittely, mikä mm. luo paremmat katseluominaisuudet päivän hämärtyessä ja muulloinkin, kun valoa on niukasti. Lisäksi okulaarit ja etulinssit on käsitelty SWAROCLEANilla, mikä antaa likaa hylkivän suojan ja auttaa pisarajälkien ja tahrojen poistamisessa.

Ainutlaatuinen kovien ja pehmeiden komponenttien yhdistelmä antaa tarkennuskiekolle erittäin hyvän otepitävyyden ja vakauden kaikissa sääolosuhteissa. Mekanismia voidaan myös käyttää täysin tarkasti, vaikka kädessä on hansikkaat. Vain kiekon puolitoista kierrosta tarvitaan siirryttäessä äärettömästä lyhimpään tarkennukseen, joka on vähemmän kuin kaksi metriä.

Heikentyneen näön korjaamiseksi uudessa tarkennusmekanismissa on 6 diopteriin saakka ulottuva säätö ja samalla okulaareissa on yksilöllinen +/-4 diopterisäätö, jolla voi kompensoida silmien välistä näkötarkkuuden eroa.

Myös silmälaseja käyttävät voivat nauttia tämän kiikarin poikkeuksellisen laajakulmaisesta näkökentästä ja kristallinkirkkaasta kuvasta. SLC 8x42 HD:n näkökenttä on kaikkiaan 136 metriä, mikä on parasta luokassaan. Vakaita ja irroitettavia silmäsuppiloita voi säätää yksitellen kolmiportaisesti.

Keveys ja optimoitu ergonomia
Uusi käyttöä kestävä magnesiumrunko tekee SLC 42 HD:stä kevyemmän kuin edeltäjänsä. Tästä on hyötyä, kun tarkkailu kiikareilla on pitkäaikaista tai eräretki on muuten vaativa. Pienestä 800 gramman painosta huolimatta kiikari on vankkarakenteinen ja optisesti erinomainen.

”Sulavalinjaisuus ja kompakti rakenne, yhdessä hyvän otteen antavan kumipäällystyksen ja vakaan peukalotuen kanssa varmistavat, että kiikaria on miellyttävä käyttää kaikissa tilanteissa”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Swarovskia maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Monipuolinen kenttälaukku
Uuden kiikariperheen lisäksi Swarovski tuo myyntiin uuden modernisti muotoillun kenttälaukun, joka on valmistettu vankasta ja vettä hylkivästä materiaalista. Leveän suuaukon ansiosta kiikarin saa helposti esille aina tarvittaessa. Irrotettavan kantohihnan ansiosta laukkua voi kantaa olkapäällä, vyötäröllä tai kaulassa.

Hinta ja saatavuus

Swarovski SLC 42 HD kiikarit ovat jo myynnissä ja niiden verolliset hinnat ovat
noin 1700 € (8x42) ja 1800 € (10x42).

Lisätietoja antaa: Juha Korteniemi, s-posti juha.korteniemi@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Swarovski Optik on itävaltalainen perheyritys, jolla on viisikymmenvuotinen kokemus laadukkaiden kiikareiden ja kaukoputkien valmistamisesta. Yhtenä maailman johtavista optisten tarvikkeiden valmistajista myy yritys tuotteita, jotka edustavat ylivoimaista laatua ja optista ulottuvuutta, yhdistettynä käytännölliseen ja esteettiseen ulkonäköön. Lisätietoja www.swarovskioptik.com

Kommentit (0)