Uusi Tamron 100-400mm on täällä!

Focus Nordic esittelee ylpeänä valikoimaansa uuden täyden kennon Tamron 100-400mm f/5-6.3 Di VC USD -teleobjektiivin. Uutuus on taattua Tamron-laatua, kevyt ja korkealuokkainen.

Tamronin uusimpien premium zoom -objektiivien tavoin Tamron 100-400mm f/5-6.3 Di VC USD -objektiivissa on kaksi mikroprosessoria, jotka varmistavat maksimaalisen suorituskyvyn automaattitarkennukseen ja VC-kuvanvakautukseen (Vibration Compensation). Kuvanvakaaja vakauttaa objektiivilla otettuja kuvia jopa 4 aukon verran, ja se soveltuu erittäin hyvin käsivaralta kuvaamiseen.

Objektiivin lähin tarkennusetäisyys 1,5 m kaikilla objektiivin polttoväleillä, joka mahdollistaa jopa 1:3,6 -kertaisen suurennusuhteen. Tarkennusrajoittimella objektiivin tarkennusalue voidaan lukita pidemmille etäisyyksille, mikä on hyödyllinen ominaisuus nopeatempoisen toiminnan, esimerkiksi urheilun, kuvaamiseen.

Kevyt mutta kestävä

Vain 1115 grammaa painava uusi teleobjektiivi on Tamronin kevyimpiä, mutta se on silti kestävä ja tukeva. Objektiivin kuori on valmistettu metallista, ja viimeistelty säänkestäväksi kumitiivisteillä, jotka pitävät kosteuden ja pölyn ulkopuolella. Tyylikäs, mutta samalla vankka muotoilu sopii monenlaisiin olosuhteisiin. Etulinssin fluoriittipinnoite estää naarmuuntumista sekä hylkii tehokkaasti likaa ja rasvaa, ja se on helppo puhdistaa.

Optinen rakenne koostuu 17 elementistä, jotka on jaettu 11 ryhmään. Kolme elementeistä on valmistettu LD-lasista (Low Dispersion) kromaattisen aberraation torjumiseksi, kun taas Tamronin eBAND- ja BBAR-heijastuspinnoitteet takaavat kuvan suurimman kontrastin minimoimalla haamukuvat ja heijastukset.

Objektiiviin on saatavana lisävarusteena Arca-Swiss-yhteensopiva jalustapanta, joka helpottaa jalustan käyttöä.

Yhteensopiva telejatkeiden kanssa

Suuremman polttovälin saavuttamiseksi Tamron 100-400mm F/5-6.3 Di VC USD -objektiivissa voidaan käyttää Tamron TC-X14 1.4x -telejatketta, jonka kanssa polttovälialue on jopa 140-560mm.

Tamron 100-400mm F / 5-6.3 Di VC USD on yhteensopiva Tamron Tap-In -konsolin kanssa, jonka avulla voi esimerkiksi päivittää objektiivin ohjelmiston tai hienosäätää tarkennusta ja kuvanvakausta.

Tamron 100-400mm f/5-6.3 Di VC USD on saatavilla Canonille ja Nikonille joulukuussa 2017.

• Tamron 100-400mm f/5-6.3 Di VC USD (Canon): 939 €
  • Tamron 100-400mm f/5-6.3 Di VC USD (Nikon): 939 €
  • Tamron -jalustapanta 100-400mm: 169 €

Yhteenveto Tamron 100-400mm F/5-6.3 Di VC USD

• Täyden kennon objektiivi, jota voi käyttää myös APS-C -kennolla
  • VC-kuvanvakaaja (Vibration Compensation)
  • Hiljainen ja tarkka USD-moottori (Ultrasonic Silent Drive)
  • 17 linssielementtiä 11 ryhmässä
  • Nopea ja tarkka automaattitarkennus
  • Uudistettu metallirunkoinen ulkoasu
  • Fluoriittipinnoitettu etulinssi ja sääsuojattu runko
  • Edistyksellinen optinen rakenne, sekä eBand-pinnoite (Extended Bandwidth & Angular-Dependency)
  • Arca-Swiss-yhteensopiva jalustapanta saatavana lisävarusteena
  • Yhteensopiva Tamron TC-X14 1.4x -telejatkeen kanssa
  • Yhteensopiva Tamron Tap-In -konsolin kanssa

Tekniset tiedot

• Polttoväli: 100-400 mm
  • Valovoima: f/4.5-6.3
  • Piirtoympyrä: 24 × 36 mm (kinokenno). APS-C -yhteensopiva
  • Kiinnitys: Canon EF, Nikon F
  • Tarkennus: Automaattitarkennus
  • Kuvanvakaaja: Kyllä
  • Optinen rakenne: 17 elementtiä / 11 ryhmässä
  • Minimum Aperture: 32-45
  • Lähin tarkennusetäisyys: 1.5 cm
  • Suurennos: 0.34x (1:2.9)
  • Himmenninlehtiä: 9
  • Suodinkierre: 67 mm
  • Pituus: Canon: 199 mm. Nikon: 197 mm
  • Halkaisija: 86 mm
  • Paino: Canon: 1135 g. Nikon: 1115 g
  • Varusteet (mukana): Vastavalosuoja, linssisuoja
  • Lisätiedot: Sääsuojattu. Hiljainen automaattitarkennus (Ultrasonic Silent Drive -moottori). Zoom-lukitus. Arca Swiss-yhteensopiva jalustapanta lisävarusteena.

Lisätiedot: info@focusnordic.fi

• tamron
  • valokuvaus
  • objektiivi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.