Uusia huippuobjektiivejä Tamronilta

Digitaalisten kameroiden kuvanlaadun kehitys on mennyt monien objektiivien suorituskyvyn ohi ja rajoittaa jo kuvanlaatua. Tamron julkaisee kaksi uutta SP-objektiivia., jotka on suunniteltu selviämään myös parhaiden täysikennoisten kameroiden kennojen vaatimuksista.

Historia

Tamron julkaisi ensimmäisen SP-objektiviinsa jo vuonna 1979. Tamron 90mm F/2,5 -makro-objektiivista tulikin legendaarinen ennen kaikkea loistavan kuvanlaatunsa ansiosta.

Sen jälkeen Tamron on tuonut markkinoille useita SP-objektiiveja. Pelkästään vuoden 2012 jälkeen on julkaistu menestysmallit, SP 24-70mm VC F/2,8, SP 70-200mm VC F/2,8, SP 90mm VC F/2,8, SP 150-600mm F/5-6,3 ja 15-30mm VC F/2,8, jotka valloittivat markkinat heti.

Näissä objektiiveissa yhteistä ei ole pelkästään kuvanvakaaja, sääsuojaus ja nopea automaattitarkennus vaan ne kaikki ovat saaneet myös erinomaisia testituloksia riippumattomissa julkaisuissa ympäri maailmaa. Kaiken lisäksi nuo testitulokset ovat olleet jopa parempia kuin mitä alkuperäiset paljon kalliimmat objektiivit ovat saaneet samoissa julkaisuissa.

Uudet mallit

Vaikka Tamronin viimeisimmin julkaistut objektiivit ovat saaneet paljon kiitosta kuvanlaadustaan, ottavat nämä uudet SP-objektiivit vielä askeleen eteenpäin. Ensimmäisistä luonnoksista lähtien Tamronilla haluttiin suunnitella objektiivit, jotka pystyvät vastaamaan parhaimpienkin kameroiden vaatimuksiin.

Suuret haasteet

Valovoimaisen, sääsuojatun ja kuvanvakaajalla varustetun objektiivin suunnittelu parhaalla mahdollisella resoluutiolla ilman, että objektiivin koko kasvaa epäkäytännöllisen isoksi, oli suuri haaste. Tamronilla ei kuitenkaan kavahdettu tätä, vaan objektiivien suunnittelu ja kehitys on ollut käynnissä jo pitkään ja nyt objektiivit ovat valmiita markkinoille.

Objektiivit

Kahdessa ensimmäisessä, ammattilaisille ja vaativille amatööreille suunnatussa, uudessa SP-objektiivissa (Superior Performance) on kiinteät 35mm ja 45mm polttovälit, F/1,8-valovoima, VC-kuvanvakaaja, sekä erittäin nopea ja hiljainen automaattitarkennus. Molemmat objektiivit ovat lisäksi sääsuojattuja ja niillä on huomattavan lyhyt tarkennusetäisyys.

Rakenne

Tamron on uusissa SP-objektiiveissa käyttänyt yhdistelmää erityyppisiä linssistöjä, joilla saavutetaan mahdollisimman pienet vääristymät. Parhaan ja uusimman linssiteknologian, sekä Tamronin kokemuksen objektiivisuunnittelusta, avulla on onnistuttu luomaan objektiivi, joka vastaa vaativimpiinkin haasteisiin. Monet pienetkin yksityiskohdat, kuten pintamateriaalit, aukkorenkaan muotoilu ja kamerakiinnitys, on suunniteltu uusiksi. Mitään ei ole jätetty sattuman varaan.

Tekniset tiedot SP 35mm F/1,8 Di USD VC

• Polttoväli: 35mm
  • Suurin aukko :F/1,8
  • Elementtiä/Ryhmää: 10 / 9
  • Tarkennusalue: 0,2m - ääretön
  • Kuvakulma (diagonaali): 63°26´ (täyden koonkenno)
                                           43°29´ (APS-C -kenno)
  • Suurennussuhde: 1:2,5
  • Suodinkierre: 67mm
  • Himmenninlehtiä: 9
  • Halkaisija (suurin): 80,4mm
  • Pituus (ilman vastavalosuojaa): 80,8mm (Canon), 78,3mm (Nikon)
  • Paino: 480g (Canon), 450g (Nikon)
  • Varusteet (mukana): Objektiivisuojat, tulppaanimallinen vastavalosuoja
  • Kiinnitykset: Canon, Nikon ja Sony A*

*Sony-versiossa ei kuvanvakaajaa.

Tekniset tiedot SP 45mm F/1,8 Di USD VC

• Polttoväli: 45mm
  • Suurin aukko: F/1,8
  • Elementtiä/Ryhmää: 10 / 8
  • Tarkennusalue: 0,29m - ääretön
  • Kuvakulma (diagonaali): 51°21´ (täyden koon kenno)
                                           34°28´ (APS-C -kenno)
  • Suurennussuhde: 1:3,4
  • Suodinkierre: 67mm
  • Himmenninlehtiä: 9
  • Halkaisija (suurin): 80,4mm
  • Pituus (ilman vastavalosuojaa): 91,7mm (Canon), 89,2mm (Nikon)
  • Paino: 540g (Canon), 520g (Nikon)
  • Varusteet (mukana): Objektiivisuojat, tulppaanimallinen vastavalosuoja
  • Kiinnitykset_ Canon, Nikon ja Sony A*

*Sony-versiossa ei kuvanvakaajaa.

Hinta ja saatavuus

Tamron 35mm & 45mm toimitukset alkavat lokakuussa. Objektiivien hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

• kamera
  • objektiivi
  • tamron
  • valokuvaus

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Ricoh/Pentax, Joby, Jobo, Lowepro, Transcend, Steiner, Kowa, Hähnel, Lumiquest, Tamron, Samyang, Zeiss, Velbon, Kenko, Nissin, Metz, MyMyk ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.