​HOSTILE PLANET on uusi luontodokumenttisarja jännityksen äärirajoilla - tämä henkeäsalpaava sarja saa ensi-iltansa National Geographic -kanavalla 28. huhtikuuta

Lehdistötiedote   •   Huhti 18, 2019 13:25 EEST

Hostile Planet-dokumenttisarja alkaa National Geographic-kanavalla 28. huhtikuuta

Sarjan jokainen jakso tutkii temaattisesti erilaisia ja ainutlaatuisia ympäristöjä. Sarja vie katsojan luonnon vihamielisimmille mutta uskomattomimmille ja kauneimmille alueille ja näyttää näiden eläinasukkaat niin läheltä, että katsoja kokee olevansa itse paikalla. Kuvauksellisesti luontodokumentti on kuin jännityselokuva, joka kertoo tarinaa maailman äärimmäisimmissä ympäristöissä elävistä eläimistä ja näiden haastavista ja julmista elinolosuhteista. Kaikki kerrotaan intiimillä tavalla innovatiivisen kamerateknologian ja objektiivin avulla, joka kuvaa eläinten hyvin raadollista käyttäytymistä, jota ei tästä näkökulmasta ole koskaan aiemmin nähty.

Ohjelman juontajana toimii Bear Grylls - yksi maailman tunnetuimmista selviytyjä- ja seikkailijapersoonista, hänen johdatuksellaan matkaamme mitä uskomattomimmissa maisemissa ja koemme eläinten viimeisetkin hetket niin läheltä, ettei usko todeksi.

Sarjan tuotannosta vastaavat mm Oscar-palkittu kuvaaja ja ohjaaja Guillermo Navarro ("Pan's Labyrinth"), Emmy-ehdokas tuottaja Martha Holmes ("The Blue Planet"), Emmy-palkittu Tom Hugh Jones (”Planet Earth II”) sekä BAFTA-voittaja Bear Grylls (“The Island”). Hostile Planet -sarjan tuotanto käsittää noin 1800 tuntia tallennettua materiaalia, ja sisältää yli 1300 päivää kuvausta.

”Hostile Planet on matka ympäri maapalloa, jossa koet kuusi äärimmäistä ympäristöä. Planeettamme nopea kehitys on pakottanut eri eläimet sopeutumaan yhä vihamielisempiin olosuhteisiin. Visuaalisen tarinan kautta pääsemme todistamaan heidän selviytymistään”, kuvittaa Guillermo Navarro.

"Saattaa tuntua, että tämä sarja ei ole tästä maailmasta, se on hyvin emotionaalinen kuva maapallostamme eläinten näkökulmasta, mikä asettaa Hostile Planet -sarjan ihan omalle tasolle. Katsoja pääsee todistamaan draamaa, elämää ja kuolemaa, eläimen näkökulmasta", kertoo Tom Hugh Jones.

Kuusiosainen luontodokumentti saa ensi-iltansa sunnuntaina 28. huhtikuuta klo 21.00 National Geographic -kanavalla.

Fox Networks Group Oy on 21st Century FOXin omistama monimediayritys. FNG:llä on maailmanlaajuisesti yli 300 viihde-, urheilu- asiaohjelma- ja elokuva sisältöä tarjoavaa kanavaa, jotka toimivat Euroopassa, Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa 45 eri kielellä. Suomessa Fox Networks Group Oy vastaa valtakunnallisten ilmaiskanavien FOX:n ja National Geographicin sekä maksukanavien FOX+:n, Nat Geo Wildin, Nat Geo Wild HD:n sekä Nat Geo+:n jakelusta.