Kesän Hetki-uutuudet nyt kaupoissa!

Kesän LounasHetki-uutuuksia!

Kun yhä useampi suomalainen pitää kasvisruokapäiviä ja korvaa lihaa muilla proteiinipitoisilla tuotteilla, kasvaa kiinnostus myös kasvissalaatteja kohtaan. LounasHetki-valikoimamme kasvaakin kesäksi kahdella uudella kasvissalaatilla.

Feta-Punajuurisalaatissa maistuu kotimainen superfood ja aito fetajuusto! Marinoitu punajuuri, omena ja fetajuusto yhdessä rucolan ja raikkaan jäävuori-, jää- ja punasalaattipohjan kanssa muodostavat kevyen kasvisruokavaihtoehdon. Annoksen kruunaavat Omenavinegrette ja siemensekoitus.

Vegaanisessa ja runsasproteiinisessa Omenaisessa salaatissa perinteinen salaattipohja on korvattu bulgur-kvinoasekoituksella ja pinaatilla. Proteiinia annokseen tuovat herneproteiinimuru ja soijapavut. Lisäksi salaatissa maistuvat omenaviipaleet ja kepeä Omenavinegrettekastike, joka tulee salaatin mukana omassa pussissaan.

Pientä purtavaa välipalanälkään!

Heti syötävien välipalojen kysynnän kasvaessa lanseeraamme myös useita pikkunälkää sammuttavia tuotteita. Hetki-kerrossalaatit, Hetki-rieskat ja Hetki-tuorepuurot ovat kaikki näppäriä välipaloja niin kotiin, konttorille kuin matkalla syötäviksi. Kerrossalaattien ja tuorepuurojen mukana tulee haarukka/lusikka.

Kerrossalaatit ilahduttavat hyvän makunsa lisäksi myös kauniilla kerroksellisella ulkonäöllään! Kerrossalaatit ovat 160g pikkusalaatteja, täydellisiä välipaloja siis!

Kerrossalaatti Loimulohi on skandinaavisen keittiön helmi, jossa on alimmaisena sitrushelmicouscousia ja punajuurihummusta. Seuraavaksi tulevat loimulohi sekä tuoreet tomaatinpalat. Päällimmäisenä salaatissa on tuoreita babypinaatin lehtiä.

Aasialaishenkisessä Kana-Nuudelikerrossalaatissa on alimmaisena maustettua nuudelia misomajoneesin kera. Seuraavaksi tulevat marinoidut porkkanan ja retiisin palat sekä kanasuikaleet. Päällimmäisenä salaatissa on tuoreita babypinaatin lehtiä.

Viva España! Chorizokerrossalaatissa on alimmaisena maustettua riisiä, maissia ja mustapapuja srirachamajoneesin kera. Seuraavaksi tulevat tuore tomaatti, suomalainen chorizomakkara ja keltainen chili. Päällimmäisenä kerrossalaatissa on tuoreita babypinaatin lehtiä.

Vehnäisten ja rukiisten rieskojen täytteiksi on valikoitunut suomalaisille tuttuja makuja. Hetki-rieskat ovat tuhteja pienen nälän sammuttajia.

Herkullisen makuisen Kinkku-cheddarrieskan täytteinä on rouskuvaa jääsalaattia, kotimainen palvikinkkuviipale sekä mehevää cheddartäytettä.

Kana-caesarrieska on klassisen kana-caesarin astetta mausteisempi serkku! Täytteinä rieskassa on rouskuvaa jääsalaattia, reilun kokoisia kanasuikaleita sekä valkosipulista caesartäytettä.

Rieska kananmunatäytteellä on tuoteperheen lihaton vaihtoehto! Rieskan täytteinä on kananmunan lisäksi mm. jääsalaattia, maustekurkkua, ranskankermaa ja rouskuvaa siemensekoitusta.

Hetki-tuorepuurovalikoimaan uudistuksia! Täysin uutena makuna tuoteperheeseen tulee samettisen pehmeä Puolukka-chiansiemen tuorepuuro, jonka herkullisen maun takana ovat kookosmaito, puolukka ja vaniljasokeri. Kuituja puuroon tuovat kaura ja chiansiemenet. Tuorepuuro on maidoton ja kuidun lähde!

Valikoimassamme aloittaa myös uudistettu, aito oikea Mustikkatuorepuuro, jossa on mustikkasosetta omana kerroksenaan tuorepuuron alla. Sekä uudistettu Omena-kanelituorepuuro, jossa on tuoreita omenanpaloja tuorepuuron seassa. Tässä tuorepuurossa ei ole lisättyä sokeria.

Hetki-grillisalaatit tarjoavat uudentyyppisiä, helppoja kasvisvaihtoehtoja grilliin! Miltä kuulostaisi vaikkapa grillissä valmistettu kreikkalainen salaatti? Grillausta vaille valmiit salaatit valmistuvat kädenkäänteessä. Jokaisesta pakkauksesta löytyy etiketin takaa yksinkertaiset valmistusohjeet, ja grilliherkkujen valmistukseen menee aikaa vain 10 minuuttia. Kaikki annoksen valmistukseen tarvittavat ainekset tulevat kätevästi tuotepakkauksen mukana, ja tuotteet on pakattu valmiiksi grillinkestäviin vuokiin. Grillisalaatin voi nauttia sellaisenaan lämpimänä kasvisateriana tai käyttää kasvislisukkeina lihan tai raikaan salaatin rinnalla.

Hetki Savujuustogrillisalaatti sisältää punaista ja vihreää paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia ja savunmakuista juustomurua. Hetki Grillattavassa perunasalaatissa on maustettuja kuorellisia lohkoperunoita, pippurijuustoa ja punasipulia. Valikoimaamme palaa myös viime kesän suosikki Hetki Kreikkalainen grillisalaatti, joka sisältää paprikalohkoja, kirsikkatomaattia, punasipulia sekä oliiveja. Kokonaisuuden kruunaa halloumijuustomurut.

Grillatun ruoan lisukkeiksi löytyy Hetki-valikoimasta myös lukuisia erilaisia salaatteja! Lisukesalaattivalikoimamme uusin vahvistus on pikkelöity omena-kurkkusalaatti, Suvisalaatti 180g, joka sopii erinomaisesti grilliruoan lisukkeeksi. Grilliruoan kaveriksi kannattaa kokeilla myös pussipakkauksissa olevia tuoreita coleslawsalaattejamme. Ja mikäli syöjiä on useita, niin Hetki-perhesalaateista löytyy ratkaisu isommallekin porukalle!

Lisätiedot: Markkinointipäällikkö Arja Sarre +358 40 6309 911, arja.sarre@fresh.fi

• Ruoka, juoma

Fresh Servant Oy on vuonna 1995 perustettu hedelmiin ja vihanneksiin erikoistunut yritys. Tunnetuimmat brändimme ovat Hetki-salaatit ja SalaattiMestari-salaattibaari. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 46,6 M€. Toimipisteet meillä on Edsevössä, Mustasaaressa ja Lapualla. Yrityksessä työskentelee tänä päivänä yli 320 henkilöä. Lisätietoja www.fresh.fi

Elina Välisaari