Garmin Dash Cam Tandem - autokamera kuvaa kahteen suuntaan

Garmin Dash Cam Tandem - autokamera kuvaa kahteen suuntaan

Garmin tuo markkinoille kaksilinssisen Garmin Dash Cam™ Tandem -autokameran, joka tarjoaa ensimmäisenä ajoneuvon kuljettajalle kattavaa videomateriaalia ajoneuvon sisä- ja ulkopuolelta päivällä ja yöllä kahden 180 asteen kuvakulmalla varustetun, samanaikaisesti kuvaavan kameran ansiosta. Eteenpäin suunnattu Garmin Clarity™HDR-linssi tallentaa HD 1440p-laatuista videokuvaa, jossa näkyvät kaikki tärkeät ajoneuvojen yksityiskohdat. Sisäänpäin suunnattu kamera on varustettu ainutlaatuisella Garmin NightGlo™ -tekniikalla. Kuljettajan ja matkustajien liikkeet auton sisällä näkyvät kaikissa valaistusolosuhteissa, myös pimeässä.

Laitteen sivuille sijoitettujen kameranlinssien ansiosta Dash Cam Tandem tallentaa kattavasti tienäkymää kuljettajan edessä ja toimintaa ajoneuvon sisällä. Sisäänpäin suunnattu kamera on varustettu uudella Garmin NightGlo™ -tekniikalla, joka tallentaa korkealaatuista materiaalia myös pimeässä. Jopa takapenkin matkustajien kasvonpiirteet erottuvat selkeästi. Laitteen laturissa on ylimääräinen USB-portti, jossa on helppo ladata esim. puhelin matkan aikana.

Garmin Drive™-sovelluksella1 kuljettaja voi käyttää älypuhelintaan synkronoitujen, auton sisä- ja ulkopuolella samanaikaisesti kuvattujen tallenteiden katseluun. Jos yksi Dash Cam Tandem ei riitä, Dash Cam Auto Sync mahdollistaa jopa neljän, eri kohtiin sijoitetun Garmin -autokameran2 hallinnan ja synkronoidun videon toiston älypuhelimella Garmin Drive -sovelluksen kautta. Lisäkameroita voi sijoittaa esim. takalasiin tai kuolleisiin kulmiin.

Dash Cam Tandem on helppokäyttöinen, pienikokoinen ja huomaamaton. Sen käyttäminen on intuitiivista ja käytännöllistä. Tallennus käynnistyy heti, kun laite on liitetty ajoneuvon virtalähteeseen ja voi jatkua myös silloin, kun kuljettaja ei ole ajoneuvon sisällä. Laitteen valinnainen pysäköintivalvontatila3 antaa mielenrauhaa siltä varalta, että joku yrittäisi tunkeutua ajoneuvoon sen ollessa pysäköitynä. Eteen- ja sisäänpäin suunnatut kameranlinssit havaitsevat ja tallentavat automaattisesti liikkeen silloin, kun auto on pysäköitynä ja moottori sammutettuna.

Dash Cam Tandem -autokamerassa on paljon hyödyllisiä ominaisuuksia, mm. äänihallinta4, jonka avulla kuljettaja voi tallentaa videon tai kuvia sekä käynnistää ja pysäyttää äänitallennuksen auton sisällä irrottamatta käsiä ohjauspyörästä. Turvakamerahälytyspäivitykset tulevat saataville Garmin Drive™-sovelluksen1 kautta helmikuun puolivälissä. GPS/Galileo-yhteyden avulla ajoneuvon tarkka sijainti ja aika tallentuvat automaattisesti tietapahtumien yhteydessä. Dash Cam Tandem on varustettu automaattisella tapahtumien rekisteröintianturilla, joka tallentaa videomateriaalin myös ennen ja jälkeen havaitun tapahtuman. Autokamera toimii jopa +80C° asteen lämmössä. Pakkauksessa on mukana käyttövalmis, vaihdettava microSD™ -kortti.

Garmin Dash Cam Tandem -autokameran suositushinta on 369€. Saatavuus Q1/2020.

Lisätietoja tuotteesta https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/671095

sekä newsroom.garmin.com,  facebook.com/garmin, instagram.com/garmin, twitter.com/garminnews, ja youtube.com/garmin.

1Vaatii, että Garmin Drive -sovellus ladataan yhteensopivaan, GPS:llä ja BLUETOOTH Low Energy -yhteydellä varustettuun älypuhelimeen. Katso lisätiedot Garmin.com/DriveApp.

2Lisäkojelautakamerat myydään erikseen; lisätiedot Garmin.com.

3Saattaa vaatia pysäköintitilakaapelin, joka myydään erikseen.

4Äänihallinta saatavissa vain englanniksi, saksaksi, ranskaksi, espanjaksi, italiaksi ja ruotsiksi.

HUOM: Laitteen käyttö on kiellettyä tai rajoitettua joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea sovellettavat lait ja oikeudet yksityisyyden suojaan sekä noudattaa niitä alueilla, joilla laitetta aiotaan käyttää.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/