Garmin vívosport™  GPS-aktiivisuusranneke

Garmin vívosport™ GPS-aktiivisuusranneke

Garmin Ltd.:hen (NASDAQ: GRMN) kuuluva Garmin Inter­national Inc. -yhtiö on julkistanut vívosportTM -älyaktiivisuusrannekkeen1, jossa on 24 t./vrk päällä oleva ElevateTM -rannesykemittari ja jokaisen kävely-, juoksu- ja pyöräilylenkin tarkasti mittaava GPS. vívosport on optimoitu sekä sisä- että ulkoliikuntaan. Se on varustettu jatkuvasti päällä oleval­la Garmin ChromaTM -värikosketusnäytöllä ja uusilla urheilusovelluksilla mm. voimaharjoitteluun, pyöräi­lyyn ja cardioteeneihin. Käyttäjä pysyy yhteydessä älykkäiden ilmoitusten ansiosta siirtyessään lajista toi­seen. Kuntotason ja hyvinvoinnin seurantatyökalut tuottavat tärkeää tietoa, joihin kuuluvat mm. fitness age- ja stressitasomittarit. Laitetta voi käyttää uidessa ja suihkussa2, ja sen akku kestää3 jopa 7 päivää älykellotilassa tai 8 tuntia GPS-tilassa. Erittäin ohut aktiivisuusranneke on suunniteltu liikunnal­li­seen elämään. vívosport on yksi useista uusista rannelaitteista, jotka Garmin lansee­rasi Berliinissä, Saksassa, 1.-6. syyskuuta pidettävillä IFA-messuilla.

“Olemme ymmärtäneet, että monet asiakkaat haluavat käyttää treenatessaan ohutta aktiivisuusranneket­ta joutumatta kuitenkaan tinkimään yleensä vain urheilukelloista löytyvistä fitness- ja yhteysominaisuuk­sis­ta”, sanoo Garmin EMEA tuotepäällikkö Andrew Silver. “vívosport tarjoaa älykkään aktiivisuusrannek­keen ja urheilukellon parhaat ominaisuudet yhdessä ja samassa, erittäin ohuessa ja linjakkaasti muotoil­lussa paketissa.”

vívosport on varustettu hyödyllisillä kuntotason seurantatyökaluilla, joihin kuuluvat mm. tärkeää tietoa kunnon vaihtelusta tuottavat VO2 max ja fitness age. Liikunnan lisääminen, esim. koiran ulkoiluttaminen tai 5 km juoksuun treenaaminen, parantaa näitä arvoja ajan myötä. Jatkuva stressitason seuranta on myös käytettävissä vívosport -laitteessa sykevälivaihtelua (HRV =heart rate variability) hyödyntämällä. Koska käyttäjät voivat tarkastella sekä tämänhetkistä stressitasoa rannelaitteesta että pitkän aikavälin stressiä Garmin Connect -verkkopalvelussa, he pystyvät tunnistamaan toistuvan kaavan ja harkitsemaan elintapojen muutoksia välttääkseen tai kestääkseen paremmin stressiä aiheuttavia tilanteita. Neliportainen ajastin rentouttavia hengitysharjoituksia varten auttaa laitteen käyttäjiä löytämään tasapainon stressin ja levon välillä.

Kävely-, juoksu-, pyöräily-, cardio- ja voimaharjoittelusovelluksilla varustettu vívosport on täydellinen apuväline mm. juoksulenkeille lähimaastossa, kovatehoisiin intervallitreeneihin (HIIT) tai toistojen ja sarjojen laskemiseen salilla. Garmin Move IQTM -toimin­non ansiosta vívosport luokittelee automaattisesti useita lajeja sekä käynnistää ja pysäyttää automaattisesti ajastimen kävely- ja juoksulenkeillä.

Laitteen käyttäjä voi tarjota läheisilleeen mielenrauhaa hyödyntämällä ulkoilma-aktiviteeteissa LiveTrack4 -toimintoa, joka seuraa suoritusta ja sijaintia reaaliaikaisesti. Nimetyt vastaanottajat saavat sähköpostilla tai Facebookin tai Twitterin kautta linkin nettisivulle, jossa yhdistetyn vívosport -laitteen sijaintia ja edistymistä voi seurata. vívosport on ainoa LiveTrack -toiminnolla varustettu aktiivisuusranneke.

Rannelaitteen värinähälytyksillä käyttäjä pysyy yhteydessä liikkeellä ollessaan. Kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen4, käyttäjät vastaanottavat sähköposteja, tekstiviestejä, puheluita, kalenteri­hälytyksiä, some-päivityksiä, jne. vívosport -aktiivisuusrannekkeella voi lisäksi hallita älypuhelimesta tulevaa musiikkia, paikantaa kadonneen puhelimen ja käyttää Garmin VIRB -action­kameraa (myydään erikseen).

vívosport synkronoi tiedot automaattisesti useita kertoja päivässä Garmin Connect mobile -sovel­luksen kanssa, jolloin niitä on helppo tarkastella myöhemmin maksuttomassa Garmin Connect -verkko­palvelussa. Käyttäjät näkevät palvelussa treeninsä, voimaharjoituksensa, stressitasonsa ja unenvaihtelunsa yksityiskohtaisina graafisina esityksinä. Yhteensopivalla älypuhelimella tai tietokoneella voi katsella ulkoilmatreenejä yksityiskohtaisilla kartoilla, osallistua viikkohaasteisiin ja olla yhteydessä muihin liikunnan harrastajiin.

Niin sisä- kuin ulkoliikuntaankin täydellisesti soveltuvassa vívosport -aktiivisuusrannekkeessa on aina päällä oleva, tarkka Garmin Chroma –värikosketusnäyttö sekä erittäin ohut ja sporttinen ranneke, jonka värivaihtoehdot ovat musta/harmaa (pieni/keskikoko/suuri), musta/fuksianpunainen (vain pieni/ keski­koko) ja musta/limenvihreä (vain suuri). vívosport -aktiivisuusrannekkeen suositushinta on 219€, ja se on saatavissa vuoden 2017 viimeisellä vuosineljänneksellä. Lisätietoja: Garmin.com/vivo.

Jatkuvasti kasvavan Garmin -fitnesstoimialan pyrkimyksenä on parantaa ja tukea terveellistä ja aktiivista elämäntapaa luomalla uusia teknologisia ratkaisuja. Juoksijoille, pyöräilijöille, uimareille, multisport-urheilijoille ja kaikille muille aktiivisille ihmisille löytyy sopiva Garmin -laite, joka voi auttaa heitä saavuttamaan terveys- ja urheilutavoitteensa.

Garmin on jo vuosikymmenten ajan toiminut uranuurtajana uusien, aktiivisille ihmisille suunnattujen GPS-navi­gointi- ja langattomien laitteiden ja sovellusten suunnittelussa. Garmin toimii viidellä päätoimialalla, jotka ovat autonavigointi, ilmailu, fitness, veneily ja ulkoilu. Lisätietoja Garminin virtuaalisesta uutishuoneesta: garmin.com/newsroom. Meitä voi myös seurata sosiaalisessa mediassa: facebook.com/garmin, twitter.com/garmin tai youtube.com/garmin.

1 Lisätiedot: Garmin.com/ataccuracy

2 Lisätiedot: Garmin.com/waterrating

3 Normaalissa käytössä; Akun kesto saattaa vaihdella laitteen käytön ja valitun tilan mukaan

4 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble