Gigantti ja Pelaajat.com aloittavat esports-yhteistyön

Gigantti ja pelaajayhteisö Pelaajat.com ovat aloittaneet kilpapelaamiseen liittyvän yhteistyön. Gigantti on jatkossa sponsorina mukana tukemassa Pelaajat.comin toimintaa ja kasvattamassa yhtä Suomen suosituimmista esports-alustoista.

Gigantti on jo aiemmin vastannut muun muassa Pelaajat.comin Jyväskylässä sijaitsevan esports-studion varustamisesta ja tuotteista. Studiossa tehdään mm. Pelaajat.comin esports-podcastia ja suomenkielisiä selostuksia eri peleihin. Studiossa on viime aikoina tehty selostuksia muun muassa Dota 2 ja CS:GO major-turnauksiin sekä pienempiin Counter Strike -liigoihin. joissa suomalaisjoukkueet ottelevat.

Pelaajat.com on Suomen suurin eurheiluun keskittyvä alusta, jonka kanavien sisällöistä vastaa yli 20-henkinen tiimi. "Pelaajatcom" Twitch-kanavalla yli 30 000 seuraajaa. Gigantti puolestaan tunnetaan eurheilupiireissä parhaiten Overwatch-joukkueestaan, jolla on tähän mennessä kaksi Euroopan Contenders -mestaruutta ja useita suomalaisia kärkisijoja. Joukkue on myös pitkään toiminut ponnahduslautana Suomesta maailmalle, sillä usea sen entinen jäsen pelaa nyt Overwatch Leaguessa.

- Pelaajat.com on kovassa kasvussa oleva suomalainen esports-yhteisö, ja nyt alkava yhteistyö on Gigantille hieno mahdollisuus. Olemme ylpeitä että pääsemme tukemaan kotimaista esports-kulttuuria ja saamaan lajille lisää näkyvyyttä, sanoo Gigantin esports-kumppanuuksista vastaava päällikkö Jukka Erkinheimo.

Gigantin kanssa aloitettava yhteistyö takaa Pelaajat.comille mahdollisuuden laajentaa lähetystoimintaa entisestään ja tarjota entistä enemmän suomalaista huippu-kilpapelaamista suomenkielisellä selostuksella.

- On upeaa lähteä toimimaan suuren ja tunnetun yrityksen kanssa, jolla on jo vahva pohja kotimaisessa esportsissa. Gigantti tulee varmasti näkymään vahvasti Pelaajat.comin arjessa,” kommentoi Pelaajat.comin perustaja, Olli-Pekka “Lelu” Ojansivu.

• gaming
  • pelaaminen