Black Friday tuplasi Gigantin kaikkien aikojen myyntiennätyksen

Gigantti teki Black Fridayna kaikkien aikojen myyntiennätyksen: suomalaiset ostivat Gigantista 10,4 miljoonalla eurolla yhden päivän aikana. Black Friday polkaisi vauhdilla käyntiin joulukaupan, joka jatkuu tulevana torstaina 3.12., jolloin suomalaisille maksetaan veronpalautukset.

- Sopivat tarjoukset saivat asiakkaamme liikkeelle, sillä he ostivat yhden päivän aikana yli 10,4 miljoonalla eurolla. Tämä tuplaa edellisen yhden päivän myyntiennätyksemme. Lisäksi Black Fridayn jälkeisenä viikonloppuna kauppa kävi hyvin, iloitsee Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

- Torstai-illan ja perjantain aikana nettikaupassamme vieraili yli miljoona kävijää ja myymälöissämme kävi perjantain aikana lähes nelinkertaisesti asiakkaita tavalliseen perjantaihin verrattuna.

Viime perjantain huippumyynti enteilee hyvää joulukaupan jatkoa ajatellen.

- Saimme perjantaina runsaasti kommentteja asiakkailtamme muun muassa Facebookissa siitä, että voisiko tarjouksia ajoittaa veronpalautuspäivään, sillä silloin olisi varaa isompiinkin hankintoihin. Luvassa onkin iso, sunnuntaihin kestävä veronpalautuskampanja, jonka uskon näkyvän meillä loppuviikosta, kun veronpalautukset maksetaan torstaina 3.12. Veronpalautuskampanjan takia avaamme tulevana lauantaina myymälämme poikkeuksellisesti jo kello 8:00, Rytkönen kertoo.

Black Friday oli menestys myös pohjoismaisella tasolla.

- Elkjøpin konsernimyynti oli yhtenä päivänä noin 770 miljoonaa Norjan kruunua eli yli 83,5 miljoonaa euroa. Kukaan erikoiskaupan jälleenmyyjä ei ole koskaan yltänyt tällaisiin lukuihin maa- eikä pohjoismaisella tasolla. Tämä erittäin hyvä valopilkku aikoina, jolloin talouskurimus ja synkistely hallitsevat julkisia keskusteluja, Rytkönen sanoo.

• Talous

• myyntiennätys
  • black friday
  • joulu

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinelektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on 38 myymälää ympäri Suomea aina Tammisaaresta Rovaniemelle. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 000 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa.

Tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme edullisimmat hinnat ja asiantuntevaa palvelua kautta maan. Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin, Dixons Carphone plc:n, omistukseen.