Team Gigantti Overwatch Contendersin Euroopan mestari – joukkue tavattavissa Forumissa keskiviikkona 11.10. klo 16-18

Gigantin kokoama esports-joukkue Team Gigantti voitti viikonloppuna Overwatch Contendersin Euroopan mestaruuden. Team Gigantti on pelin ykkösnimi Euroopassa ja Contenders-liigan voitto on elokuussa perustetun joukkueen kovin saavutus. Team Gigantti juhlistaa voittoaan meet & greet -tapahtumalla Forumin Gigantissa Helsingissä keskiviikkona 11.10. klo 16:00-18:00.

Overwatch Contenders -liigan Euroopan ensimmäisen kauden finaali pelattiin menneenä viikonloppuna Los Angelesissa Yhdysvalloissa. Turnauksessa nähtiin perinteinen Suomi-Ruotsi -ottelu, kun Team Gigantti kohtasi finaalissa ruotsalaisen Team Misfitsin.

- Lähdimme finaalipeliin itsevarmana edellisen päivän voiton saattelemana. Ensimmäiset kaksi karttaa meni tasaisesti pistein 1-1, mutta tämän jälkeen saimme otettua etumatkaa 3-1 tilanteeseen. Hermoja koeteltiin, kun Misfits onnistui kirimään tilanteen pistein 3-3. Viimeinen kartta koitui meille kuitenkin hyväksi valinnaksi ja näyttävän lopetuksen jälkeen voitimme turnauksen, Team Gigantin manageri Tomi Rinne kertoo.

Team Gigantti on yksi pelin ykkösnimistä Euroopassa ja Overwatch-liigan suurimman tittelin voitosta pelattiin tiukka taistelu. Team Gigantissa pelaavat Joona ”Fragi” Laine, Joonas ”Zappis” Alakurtti, Jiri ”LiNkzr” Masalin, Tuomo ”Davin” Leppänen, Benjamin ”BigG00se” Isohanni sekä Jonas ”Shaz” Suovaara.

- Tiukka finaali oli, Misfits pisti kampoihin mutta lopussa pääsimme niskan päälle, Team Gigantissa flex-roolia pelaava Joonas "Zappis" Alakurtti kommentoi.

- Vihdoinkin saatiin pelattua pelejä omalla tasolla, joka näkyy tuloksessa. Terkkuja faneille Suomessa ja kiitos kannustuksesta, Tank-roolia pelaava Joona "Fragi" Laine lisää.

Joukkue juhlii voittoaan faniensa kanssa Forumin Gigantissa

Team Gigantin jäsenet saapuvat Yhdysvalloista tiistain aikana, ja juhlistavat voittoaan yhdessä faniensa kanssa Forumin Gigantissa Helsingin ydinkeskustassa keskiviikkona 11.10. klo 16:00-18:00. Meet & greet -tapahtuman aikana on luvassa muun muassa pelaajahaastatteluja, fanien meet & greet ja mahdollisuus kuvauksiin joukkueen kanssa.

Lue lisää Team Gigantista: www.gigantti.fi/teamgigantti

Team Gigantti:

Jiri ”LinKZr” Masalin

Nimi: Jiri Masalin

Rooli: DPS

Ikä: 23

Bio: Jiri ”LinKZr” Masalin pelaa joukkueen DPS-roolissa. Jiri on viimeisen vuoden aikana ehtinyt pelaamaan lukuisissa joukkueissa ympäri maailmaa ja saanut yleisöltä kutsumanimen Suomen lahja esportsille. Jirillä on ihailtava kyky pelata useita eri hahmoja, mutta suurin osa Jirin faneista nostaa hänen Genji-taitonsa ylitse muiden.

Tuomo ”Davin” Leppänen

Nimi: Tuomo Leppänen

Rooli: DPS

Ikä: 22

Bio: Tuomo ”Davin” Leppänen toimii joukkueen toisena DPS-pelaajana. Suurimman osan ajasta Tuomon tehtävä on toimia joukkueen ”flankkerina” eli väijyä vastapelaajien takalinjassa. Kaaoksen luominen ennen taistelun alkua hankaloittaa vastustajan pelaamista huomattavasti, ja Tuomon ilmiömäisen osaamisen ansiosta omilla joukkuekavereilla on edessään paljon leppoisampi taistelutanner. Davin on levittänyt niin ihailua kuin pelkoakin kanssapelaajien keskuudessa – erityisen hyvin muistamme näyttävät Pulsebomb-pelit ensimmäisen Overwatch Contenders-kauden aikana.

Joonas ”Zappis” Alakurtti

Nimi: Joonas Alakurtti

Rooli: Flex

Ikä: 28

Bio: Joonas ”Zappis” Alakurtti on joukkueen Flex-roolia pelaava vanhaparta. Joonas on dominoinut Overwatchin Suomen sarjataulukkoa eri joukkueissa jo closed beta -vaiheesta alkaen. Joonas aloitti Overwatch-uransa SG-1 joukkueessa ja siirtyi Ninjas in Pyjamas:in kautta Team Gigantin riveihin. Flex-roolissa Zappiksen tehtävät vaihtuvat tilanteen vaatiessa eturintaman tulituesta täysiveriseksi vahingontekijäksi. Tämä mahdollistaa saumattoman strategioden toteutuksen joukkueen kesken ilman ongelmia. Useimmiten Zappis nähdään pelaamassa joko Zaryaa tai D.Vaa.

Joona ”Fragi” Laine

Nimi: Joona Laine

Rooli: Tank

Ikä: 26

Bio: Joona ”Fragi” Laine pelaa joukkueen Tank-roolissa. Joona on Joonaksen lisäksi ainoa alkuperäisen SG-1 -joukkueen jäsen ja he ovat yhdessä olleet Suomen kärkinimiä koko Overwatch-uransa ajan, aina pelin julkaisusta lähtien. Joonan tehtävä Tank-pelaajana on viettää suurin osa ajasta eturintamassa antamalla suojaa joukkuekavereilleen sekä auttamalla joukkueen puskua eteenpäin kohti tarvittavaa päämäärää. Fragi tunnetaan kriitikoiden sekä muiden kilpapelaajien keskuudessa ehkä maailman parhaimpana Reinhardt-pelaajana!

Jonas ”Shaz” Suovaara

Nimi: Jonas Suovaara

Rooli: Support

Ikä: 19

Bio: Jonas ”Shaz” Suovaara on joukkueen nuorin pelaaja sekä viimeisin kiinnitys. Hänen tehtävänsä on pelata joukkueen support-roolia. Jonaksen vastuulla on pitää huoli siitä, että joukkuekaverit pysyvät jaloillaan taistelun tohinassa. Valppaus ja saumaton kommunikaatio ovat tämän roolin ydintä, sillä herpaantuminen voi huonolla hetkellä johtaa vastustajien tähtäimeen joutumiseen. Useimmiten Shaz kuitenkin hoitaa niin oman kuin kavereidensa selviytymisen esimerkillisin lopputuloksin. Jonas on tehnyt nimensä tutuksi pelaajakansalle Zeniatta-hahmolla viimeisimmän Contenders-kauden aikana.

Benjamin ”BigG00se” Isohanni

Nimi: Benjamin Isohanni

Rooli: Support

Ikä: 20

Bio: Benjamin ”BigG00se” Isohanni on joukkueen toinen support-pelaaja. Hänen tehtävänään on miltei poikkeuksetta pelata Lucio-hahmoa ja antaa joukkuekavereille lisäboostia tilanteen niin vaatiessa. Tarvitaanko lisää liikkumanopeutta? Benjamin hoitaa. Entä jos hahmon kunto on huonompaan päin taistelun aikana? Benjamin hoitaa. Viimeaikaisten suoritustensa ansiosta BigG00se on todistanut katsojilleen kuka on ”iso hanhi”!

• Muut urheilulajit

• overwatch
  • team gigantti
  • gaming

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 39 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 523 miljoonaa euroa.