Ohita
Goodyear esittelee uuden katumaastureille suunnitellun UHP-renkaan Eagle F1 Asymmetric 3 SUV

Tiedote -

Tämä uusi UHP-luokan SUV-rengas lyhentää jarrutusmatkaa ja tekee suorituskyvystä optimaalisen.

Goodyear esittelee Eagle F1 Asymmetric SUV 3 -renkaan, joka on Eagle F1 Asymmetric -valikoiman uusin malli, jossa painopisteenä ovat jarrutuksen ja käsittelyn optimointi kaikissa olosuhteissa.

Vahva pito

Uuden Eagle F1 Asymmetric 3 SUV:n keskeinen ominaisuus on Active Braking -jarrutusteknologia. Renkaan kosketuspinta tiehen suurenee jarrutuksen yhteydessä, mikä lisää pitoa ja lyhentää jarrutusmatkaa sekä kuivalla että märällä kelillä.[1]

Pitoa tehostava Grip Booster -teknologia, joka koostuu adheesioseoksesta vahvistaen tartuntaa tien pintaan, on toinen ominaisuus, joka vahvistaa renkaan pitoa ja lyhentää jarrutusmatkaa ja parantaa käsittelyä.

Goodyearin TÜV Südiltä tilaamat testit vahvistivat renkaan tärkeimmät vahvuudet.

• Kuivalla ja märällä kelillä, Eagle F1 Asymmetric 3 SUV:n jarrutusmatka lyheni 1,2 metriä[1]

Vakaa käsittely

Goodyearin insinöörit tekivät sinnikkäästi töitä parantaakseen pinnan muotoilua uuden katu-maastureille optimoidun rakenneteknologian avulla. Uudet kudokset rakenteen eri kerroksissa auttavat parantamaan auton käsittelyä suurilla nopeuksilla, optimoimaan jäykkyyden kaarreajossa ja ehkäisemään pinnan kulumista. Myös renkaan ontelo ja kuvio on optimoitu, mikä auttaa vähentämään pinnan kulumista entisestään.

Nämä ominaisuudet on yhdistetty viilentävään UHP-välikerrokseen, joka on teknologia, joka parantaa käsittelyä ja alentaa vierintävastusta, mikä parantaa polttoainetehokkuutta.

”Jarrutusominaisuudet kuuluvat renkaan tärkeimpiin ominaisuuksiin, etenkin märillä teillä. Siksi meitä ilahdutti suuresti, että testit osoittivat Eagle F1 Asymmetric 3 SUV -renkaamme jarrutusmatkan olevan näin merkittävästi lyhyempi märillä ja kuivilla teillä tärkeimpiin kilpailijoihimme verrattuna”, sanoi Goodyear Euroopan markkinointijohtaja Mika Rytökoski.

Renkaan koko Toimitusten aloituspäivä Sopii seuraaviin automalleihin
265/40 R21 101 Y joulu/18 Porsche Macan, Maserati Levante, Mercedes GLE
275/50 R20 109 W tammi/19 Jeep Grand Cherokee, Ford Ranger
255/60 R18 108 Y helmi/19 Audi Q7, Jaguar F-Pace

[1] Verrattuna seuraavaksi parhaaseen kilpailijaan. Testin suoritti TÜV SÜD Product Service GmbH lokakuussa 2017 Goodyear Dunlopin tilauksesta. Testatut tuotteet: Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, Bridgestone Dueler H/P Sport; Michelin Latitude Sport 3, Pirellli P Zero Rosso. Rengaskoko: 255/50 R19 107 Y; testiauto: BMW X5; testipaikat: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); raportin nro 713117618G accessible under https://www.goodyear.eu/content/dam/gydu/page-assets/TUV-SUD-Tire-Test-2017-Report-No-713117618G-Goodyear-Eagle-F1-Asym-3-SUV.pdf

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Sillä on noin 64 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa https://www.goodyear.eu.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.