Goodyearia on suositeltu* yli 80 prosentissa lehtien rengastesteistä

Goodyearia on suositeltu* yli 80 prosentissa lehtien rengastesteistä

Viiden viime vuoden aikana Goodyearia on suositeltu yli 80 prosentissa eurooppalaisten lehtien rengastesteistä.

Goodyearin renkaita on suositeltu* yli 80 prosentissa 37 arvostetun eurooppalaisen autoalan lehden – mukaan luettuina Teknikens Värld, ADAC, Vi Bilägare, Auto Bild, Tuulilasi, Auto Motor & Sport (AMS, Ruotsi & Norja), Auto Bild Allrad ja Auto Moto – viiden viime vuoden aikana tekemistä 208 rengastestistä. Goodyear saavutti 1. sijan 43:ssa näistä testeistä.

Joka kerta, kun uusi rengas suunnitellaan ja kehitetään, Goodyearin insinöörit testaavat sitä yli 50 suorituskykykriteerillä, ennen kuin se menee tuotantoon. Tämä takaa, että jokainen uusi Goodyear-rengas täyttää tiukimmat vaatimukset ja tuottaa parempia ajokokemuksia.

”Olemme hyvin ylpeitä tästä hienosta saavutuksesta. Se korostaa jälleen kerran, kuinka sitoutunut Goodyear on tuottamaan jatkuvasti erinomaista suorituskykyä valmistamalla laadukkaita tuotteita ja innovaatioita”, sanoi Consumer PBU EMEA -yksikön merkkijohtaja Martijn de Jonge.

* 208 testin perusteella, joita 37 riippumatonta eurooppalaista lehteä on tehnyt vuodesta 2013 alkaen. Huomioon on otettu vain sellaiset testit, joissa on ollut mukana Goodyearin renkaita. Lisätietoja on osoitteessa https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-80-claim.html. Termi ”suositus” perustuu eri julkaisujen omiin luokittelujärjestelmiin ja on määritetty niiden testien mukaan, joissa Goodyearin renkaat ovat saavuttaneet joko arvosanan 1–3 tai maininnan ”erittäin suositeltava”, ”suositeltava”, ”erittäin hyvä”, ”hyvä”, ”mallikelpoinen” tai ”tyydyttävä”.

Suositus viittaa Goodyear-kuluttajamerkkiin kokonaisuutena ja kattaa kesä-, talvi- ja jokasään renkaat.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.