Mobility of the Future – Goodyear to unveil the very latest concept tires at Geneva

Lehdistötiedote   •   Helmi 27, 2017 15:22 EET

As a revolution unfolds at the intersection of autonomy, mobility and connectivity, tire technology will become increasingly important. At the Geneva International Motor Show 2017, Goodyear will share its thinking on tires that can contribute to the challenge of an evolving and demanding mobility ecosystem with two visionary concept tires.

We invite you to visit the Goodyear stand during the press days at the Geneva International Motor Show on 7th and 8th March 2017.

Press Conference

Tuesday March 7th, from 12h30 to 12h45 - Hall 2, Stand 2056

Key note speakers:
Jean-Claude Kihn, President Goodyear EMEA
Olivier Rousseau, VP Consumer Product Business Unit Goodyear EMEA

Interview opportunities are also available with Goodyear executives, engineers and designers at Geneva. Please contact Jenny Wahlsten (jenny_wahlsten@goodyear.com, +46 70 203 30 23) to book an interview slot.

Here’s a sneak preview of what Goodyear will have in store:

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)