SUZUKI ENDURANCE RACING TIIMI VOITTI MAAILMANMESTARUUDEN DUNLOP-RENKAILLA

Lehdistötiedote   •   Marras 30, 2010 10:11 EET

FIM Endurancen 2010 maailmanmestaruuskisojen viimeisessä kilpailussa 14.marraskuuta Dohan 8 tunnin kisassa Dunlopin renkailla kilpaillut Suzuki Endurance Racing -tiimi ajoi ruutulipulle, ja voitti sekä kisan että 2010 MM-tittelin. Viisi Dunlop-pyörää sijoittui kymmenen parhaan joukkoon, ja tämä mestaruus on kahdeksas maailmanmestaruus, jonka Dunlop on napannut kymmenen viimeksi kuluneen vuoden aikana.

SERT voitti tittelin viiden pisteen marginaalilla lähimpiin kilpailijoihinsa voittoisan ja haasteellisen kauden päätteeksi. Kauteen sisältyi niin pisteetön kisa Ranskan Le Mans;ssa ja Japanin Suzukan kisan jättäminen kokonaan väliin. Dohanin voiton lisäksi kauteen mahtuivat voitot 8 tunnin kisassa Espanjan Albacetessa ja 24 tunnin Bol d’Or kisassa Ranskassa.  Dunlopin menestys on erityisen merkittävä, sillä Endurancen MM-kisat ovat ainoat ratamoottoripyöräkilpailut, joissa kilpaillaan vapaasti kaupan olevilla renkailla. Kilpailevien valmistajien ankarista ponnistuksista huolimatta Dunlop on voittanut kahdeksan viimeisestä kymmenestä valmistajien mestaruudesta. Voittojen kokonaismäärä sarjan 28 kilpailuvuoden aikana on 14,mikä on enemmän kuin millään muulla rengasvalmistajalla.

”Tämä on meille mahtava saavutus”, sanoo Dunlopin moottoriurheilujohtaja Stephen Male. ”Endurancen FIM MM-kisat ovat kilpamoottoripyöräilyn kovimpia haasteita; ratapuolen asiakkaamme vaativat renkaita, jotka toimivat päivin öin, kylmässä ja kuumassa olipa kuivaa tai märkää. Kilpailujen pituus tarkoittaa myös, että renkailta vaaditaan suurempaa kestävyyttä, kuin perinteisiltä sprinttikisarenkailta. Se on myös auttanut meitä kehittämään erittäin suorituskykyiset maantierenkaat kilpa-ajoista maantielle -filosofiamme mukaisesti.”

”Tittelin voittaminen jälleen ja peräti viiden Dunlop-renkailla varustetun moottoripyörän sijoittuminen kärkikymmenikköön oli ansaittu palkinto niistä ponnisteluista, joita Dunlop Motorsport -tiimiltä on vaadittu kilpailun kärjessä pysymisen ja luokkansa johtavan kisarenkaan luomisessa”, sanoo Sharon Antonaros, Dunlopin Euroopan markkinajohtaja. ”Kaupallisesti me siirrämme moottoriurheilusta kertyneen kokemuksemme maantieajoon keskittyneille asiakkaillemme hyödyntäen kilpailuissa käytettyjä NTEC- ja Multi-Tread (MT) -tekniikoita SportSmart- ja GP Racer D211-rengasmalleissa.”

Tietoja Dunlopista

Dunlop on maailman johtavia erittäin suorituskykyisten renkaiden valmistajia. Dunlopin menestys moottoriurheilussa on vaikuttava. Dunlopin laaja kilpailukokemus perustuu jatkuvaan jokapäiväisen ajamisen tarvitsemien renkaiden suunnittelun ja tuotannon innovatiivisten tekniikoiden kehittämiselle.

Monet maailman johtavat moottoripyörävalmistajat tehdasasentavat oletuksena Dunlop-renkaat. Näitä ovat mm. Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph ja Yamaha.

Lisätietoja Dunlopin osallistumisesta moottoriurheiluun ja rengasvalikoimasta on osoitteessa www.dunlopmotorcycle.eu

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)