Uudelleenpinnoitettujen MultiTread Premium -renkaiden maailmanesittely

Lehdistötiedote   •   Loka 05, 2010 11:12 EEST

Dunlop tuo markkinoille MultiTreadin, suorituskyvyltään uuden sukupolven Dunlopin renkaita vastaavan ja käyttökustannuksia vähentävän lämminpinnoitettujen huippurenkaiden uuden malliston. Uudelleenpinnoituksen merkitys korostuu jatkuvasti taloudellisessa renkaiden hallinnassa, ja kuljetusliikkeet haluavat mahdollisimman suorituskykyisiä tuotteita. MultiTread on uuden sukupolven uudelleenpinnoitettujen renkaiden mallisto, joka on suunniteltu lähinnä vetokäyttöön. Saatavilla on kulutuspinnaltaan eri käyttötarkoituksiin tarkoitettuja malleja, jotka takaavat nykypäivän kuljetusliikkeiden vaatiman huippuluokan suorituskyvyn ja alhaiset kilometrikulut.

Uudet tuotteet tarjoavat samat edut kuin uudet Dunlopin renkaat: erinomaisen ajokestävyyden, tehokkaan pidon, hyvät jarrutusominaisuudet märillä teillä, tarkan käsiteltävyyden ja käyttömukavuuden, mutta ennen kaikkea edulliset kilometrikohtaiset kustannukset. MultiTread-prosessi pidentää Dunlopin runkojen käyttöikää ja lisää niiden kestävyyttä, mikä vähentää käyttökustannuksia ja renkaiden ympäristövaikutuksia.

MultiTread-mallisto muodostuu aluksi Dunlopin uusimman sukupolven uudelleenvalmistetuista rungoista, jotka vastaavat ominaisuuksiltaan kuorma-autojen uusia SP 444 -vetorenkaita sekä linja-autojen ja kaupunkiajoneuvojen uusia SP 372 -renkaita. MultiTread-mallistoa täydennetään myöhemmin perävaunuihin ja seka-ajoon tarkoitetuilla malleilla.

Rengaskustannukset muodostavat noin 4 % ajoneuvon kokonaiskäyttökustannuksista, ja ne vaikuttavat merkittävästi myös polttoaineen kulutukseen, joiden osuus kokonaiskustannuksista on 25 %. Kuljetusalan yrittäjät pyrkivät vähentämään kilometrikohtaisia kustannuksia ja polttoaineen kulutusta sekä takaamaan mielenrauhansa tehokkaalla palvelulla ja tuella. ”Kuljetusliikkeet haluavat tänä päivänä valita rengaskumppanin, jolta ei ainoastaan saa tehokkaita uusia tuotteita ja palveluita, vaan jolla on myös täydellinen ja innovatiivinen uudelleenpinnoitusohjelma”, Goodyear Dunlop EMEAn uudelleenpinnoitustoiminnoista vastaava johtaja Hubert Moquet totesi. ”Tämä on erittäin tärkeää kustannusten hallinnan kannalta. MultiTreadin esittelyn myötä Dunlop pystyy nyt vastaamaan monipuolista tuote- ja palvelumallistoa kaipaavien kuljetusliikkeiden vaatimuksiin.”

MultiTread-ohjelman uudelleenpinnoitettujen MT SP 444 -renkaiden tuotannossa käytetään vain uusimman sukupolven Dunlop SP 344- ja SP 444 -runkoja. Laadunvalvonnalla varmistetaan, että rungot soveltuvat uudelleenpinnoitukseen.  Tarkistuksen ja käsittelyn jälkeen renkaaseen kiinnitetään kulutus- ja sivupinnat, jotka on valmistettu vastaavassa uudessa renkaassa käytetystä kulutuspintamateriaalista. Tämän jälkeen renkaaseen pinnoitetaan kulutuspinta, mikä takaa uuden renkaan mukaisen kosketusalueen. Vulkanoinnin ja vaativien laaduntarkastusten jälkeen rengas on valmiina käyttöön.

Lokakuun 2010 loppuun mennessä on saatavilla seitsemän kokoa: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 245/70R19.5, 265/70R19.5 ja 285/70R19.5, jonka nimitys on MT SP 444, ja 275/70R22.5, jonka nimitys on MT SP 372. Vuoden 2011 aikana markkinoille tuodaan myös muita kokoja.

MultiTread lisää renkaan käyttöikää ja ajokestävyyttä, vähentää jätteen ja käytettyjen materiaalien määrää sekä pienentää polttoaineen kulutusta. Nämä ominaisuudet eivät ainoastaan vähennä kustannuksia, vaan niillä on myös myönteisiä ympäristövaikutuksia.

MultiTread-tuotteet valmistetaan Goodyear Dunlopin Riomissa, Ranskassa ja Wolverhamptonissa, Englannissa sijaitsevilla tehtailla, ja ne ovat uritettavissa uudelleen.

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Word-tiedosto

Kommentit (0)