Uutinen -

Gorenje jälleen Kölnin LivingKitchen @ IMM -messuilla - Polttopisteessä premium-tason kalusteisiin asennettavat laitteet

Gorenje osallistuu "LivingKitchen 2013" -näyttelyyn, joka alkaa 14. tammikuuta ja loppuu 20. tammikuuta 2013. Tapahtuma järjestetään samaan aikaan IMM Cologne 2013 -messujen kanssa. LivingKitchen on suhteellisen nuori messutapahtuma, joka keskittyy keittiön kaikkiin näkökohtiin ja tarjoaa sekä messuvieraille että suurelle yleisölle mahdollisuuden tutustua tulevaisuuden kodin sisustustrendeihin. Gorenjen näyttelyosasto nro C 020 hallissa 5.2 ulottuu yli 350 neliömetrin alueelle ja siellä tullaan esittelemään valikoima tunnettujen Gorenje-, Gorenje+- ja ATAG-merkkien uutuustuotteita. Polttopisteessä ovat Gorenje+-sarjan ylelliset kalusteisiin asennettavat laitteet ja etenkin ensi kertaa esiteltävä innovatiivinen IQcook-induktiokeittotaso, jonka toiminta perustuu IQ sensor -teknologiaan ja joka sisältää myös ainutlaatuiset terveellisen kypsennyksen mahdollistavat IQsteam-kypsennysohjelmat, sekä Wi-Fi-valmiudella varustettu huipputeknologiaa edustava iChef+-uunin prototyyppi.

Franjo Bobinac, Gorenjen johtokunnan puheenjohtaja ja päätoimitusjohtaja: "Uusien tuotteiden kehittäminen on yksi Gorenjen liiketoiminnan kasvun moottoreista. Uusimpien kehitystoimiemme tulokset tullaan esittelemään Kölnin messuilla, joka on yksi kolmesta alamme tärkeimmästä messutapahtumasta Milanon ja Berliinin lisäksi. Erityisen ylpeitä olemme innovatiivisesta IQcook-liesitasostamme, jonka toiminta perustuu IQ sensor -teknologiaan ja joka sisältää lisäksi ainutlaatuisen höyrykypsennysohjelman. Tuotemerkkien ja innovatiivisten tuotteiden laajentunut valikoima tulee kasvattamaan talonsisäisten merkkiemme myyntiä entisestään."

IQcook, Gorenje+-uutuuksien lippulaiva

Gorenje keskittyy Kölnin messutapahtumassa erityisesti esittelemään laajaa ja monipuolista kalusteisiin asennettavien premium-luokan laitteidensa valikoimaa. Polttopisteessä tulee olemaan ylellisiä kalusteisiin asennettavia keittiölaitteita edustava Gorenje+-linja, jota on saatavana keittiöalan asiantuntijoiltaja joka on suunniteltu vaativille asiakkaille. Ylelliset Gorenje+-laitteet on varustettu lukuisilla tekniikan huipputasoa edustavilla ominaisuuksilla ja jopa maailmanlaajuisilla innovaatioilla, kuten Kölnin messutapahtumassa esiteltävien Gorenje+-uutuuksien lippulaiva, vallankumouksellinen IQcook-induktiokeittotaso ainutlaatuisine IQsteam-höyryteknologioineen, joka tulee mullistamaan täydellisesti tapamme laittaa ruokaa ja korostaa erityisesti vaivattomamman ruoanlaiton ja terveellisen ravinnon trendejä. Se on maailman ensimmäinen induktiokeittotaso, jonka voit luottaa havaitsevan kaikki muutokset hyvissä ajoin ja säätävän toimintaansa ruoan ylikiehumisen, pohjaanpalamisen tai ylikypsymisen estämiseksi. Käyttäjäystävälliset, esiasetetut keittotilat IQsteam, IQboil, IQpro, IQfry ja IQgrill yksinkertaistavat monien ruokalajien valmistamista entisestäänkin. Näin käyttäjät voivat nauttia vapaa-ajastaan samalla kun heidän ateriansa kypsyvät, eikä heidän tarvitse pelätä, että jotain odottamatonta tapahtuu - mikään ei enää ikinä kiehu yli tai pala pohjaan.

Wi-Fi-kypsennys: innovatiivista huipputason tekniikkaa keittiöihin

Teknologiafriikkien suureksi iloksi Gorenje menee vieläkin pidemmälle ja tulee esittelemään vielä yhden Gorenje+-linjan teknisen huipputuotteen. Kyseessä on palkitun iChef+-hightech-uunin prototyyppi, joka on varustettu älykkäällä säädinmoduulilla, jota käytetään liu'uttamalla yksinkertaisesti sormea näytön yli. Kokonaisuuden kruunaa Wi-Fi-rajapinta, jota voidaan käyttää kauko-ohjauksella älypuhelimella tai vastaavalla laitteella. Kypsennyksen aloittaminen tai lopettaminen, herkullisten reseptien lataaminen, uunin tilan valvominen ja uunin valojen sytyttäminen ja sammuttaminen on mahdollista suorittaa Android-käyttöjärjestelmällä varustetusta mobiililaitteesta vastaavaa sovellusta käyttäen.

Muotoilun ja tehokkuuden valioluokkaa

Gorenjen uutuustuotteiden esittelyn ja Gorenje+-linjan ensiesittelyn lisäksi osalla näyttelyalueesta esitellään ATAG-merkin tuotteita. ATAG on johtava länsieurooppalainen muotoilumerkki, joka on kuulunut kansainväliseen Gorenje-ryhmään vuodesta 2008. Täydellisesti vuodeksi 2013 uusittu ATAG-valikoima osoittaa, miten mullistava muotoilu voidaan yhdistää harmonisella tavalla innovatiivisiin ja käytännöllisiin toimintoihin. Esimerkiksi ATAGin lasikeraamisen keittotason innovatiivisen Fusion Volcano -kaasuwokkipolttimen tarkoin kohdistettu liekki kuumentaa wokkipannun tehokkaasti tarkalleen pohjan keskeltä ja mahdollistaa näin kypsennystulokset, jotka ovat muutoin mahdollisia ainoastaan aidoilla aasialaisilla wokkipolttimilla. Muita ATAG-uutuuksia ovat mm. moderni Glass
Line -linja, jonka uunien etuseinissä on mattapintainen musta viimeistely ja uusi katseet vangitseva pystypakastimesta, jääkaapista ja viinikellarista koostuva ATAG-jäähdytyskeskus, jonka hienostuneet etupaneelit ovat ruostumatonta terästä. Keskuksen lämpötilaa valvotaan elektronisesti – Cool Flow -ilmankierrätysjärjestelmä takaa lämpötilan pysyvän tasaisena kaikkialla laitteessa.

Gorenjen nykyisen tuotevalikoiman huiput

Gorenjen huomattaviin saavutuksiin kuuluvat myös Gorenje XtremePower -induktiokeittotasot, jotka on varustettu parannetulla PowerBoost-toiminnolla, Gorenje Retro -sarjan muunnellut ja entistäkin tehokkaammat klassiset jääkaapit sekä patentoidulla TotalDry-toiminnolla ja tilavalla sisäosalla varustetut uuden sukupolven astianpesukoneet, jotka ovat näin ollen myös näytteillä LivingKitchen 2013 -tapahtumassa. Yllä mainittujen uutuustuotteiden lisäksi messutapahtumassa esitellään myös Gorenjen menestyssarjat Gorenje designed by Karim Rashid  ja Gorenje Ora-Ïto Collection.

Laita ruokaa. Nauti. Elä. @ LivingKitchen 2013

Kölnissä järjestettävä LivingKitchen-tapahtuma houkuttelee suuria nimiä keittiöalan kaikilta sektoreilta – keittiömestarit mukaan lukien. Gorenje laittaa ruokaa esittelykeittiössään mestarikokki Sascha Wenderothin kanssa, joka tulee päästämään koko kulinaristisen intohimonsa valloilleen Gorenjen dynaamisissa tiloissa LivingKitchen-tapahtumassa. Hän valmistaa herkullisia aterioita yleisön edessä Gorenje+-sarjan kumouksellista uutuutta, IQcook-induktiokeittotasoa, käyttäen.

Osallistumalla suhteellisen nuoreen, kahden vuoden välein järjestettävään kansainväliseen LivingKitchen-tapahtumaan Gorenje pysyy uskollisena visiolleen muotoilua painottavasta kodinkoneiden valmistajasta, jonka innovatiiviset ja teknisesti edistyneet ratkaisut sanelevat uusia
trendejä. Olet sydämellisesti tervetullut tervehtimään Gorenjea LivingKitchen-tapahtumaan 14. - 20. tammikuuta 2013, samanaikaisesti IMM Cologne -messutapahtuman kanssa. Nerokkaita ideoita, uusia malleja, inspiroivia esittelyitä – LivingKitchen on keittiökalusteteollisuuden vuoden 2013 suurin
tapahtuma.

Lisätietoa: Gorenje at the LivingKitchen Press Room 2013