“Red dot” -palkinto Gorenjen uudelle kalusteisiin asennettavalle uunille

Gorenjen tuotemuotoilulle on myönnetty tänäkin vuonna kansainvälinen Red Dot award -palkinto. 40 asiantuntijasta koostuvaan tuomaristoon teki vaikutuksen erityisesti Gorenjen interaktiivinen värikosketusnäyttö.

Palkittu uuni edustaa Gorenje-brändin uutta kalusteisiin asennettavien uunien sukupolvea, joka tuodaan markkinoille tänä vuonna. Gorenje design studion tuotemuotoilupäällikkö Lidija Pritržnik: "Olemme ylpeitä voidessamme jälleen kerran todeta tuomariston osaavan arvostaa laadukasta laitemuotoiluamme, joka on Gorenjen suunnittelijoiden ja Gorenje design studion yhteistyön tulosta. Hienostuneen mutta hillityn esteettisen muotoilunsa ansiosta uuni sulautuu mitä erilaisimpiin keittiöympäristöihin niin vapaasti seisovana erillisenä laitteena kuin osana yhteenkuuluvaa laitesarjaakin. Suurten lasipintojen, sormenjälkiä hylkivän ruostumattoman teräksen, luukun sisäosan älykkään muotoilun ja pyrolyysitoiminnon ansiosta puhdistaminen sujuu helposti. Monimutkaista tekniikkaa ohjataan käyttäjäystävälliseltä ja intuitiiviselta käyttöpinnalta, jota niin aloittelijoiden kuin kokeneiden kokkienkin on helppo käyttää. Uunin toimintojen vaivaton käyttö hipaisuperiaatteella toimivalta värinäytöltä, valmistettavien aterioiden valinta herkullisilla kuvilla varustetuista resepteistä ja tarkoin valikoidut äänimerkit luovat miellyttävän tunnelman keittiöön."

Tämänvuotiseen Red Dot design award -kilpailuun osallistui 4 815 sovellusta 53 maasta; palkinnonjakotilaisuus järjestetään 7. heinäkuuta Essenissä, Saksassa. Gorenje Group on kilpailun monivuotinen voittaja ja kuuluu näin kodinkoneiden muotoilun parhaimmistoon.

• Gastronomia

Per u s tet tu a an Kööpenhamina an tanskalaisen tytäryhtiönsä vuonna 1976 Gorenje Group Nordic on kasvanut monikansal l iseksi yhtiöksi ja se on vastuussa Pohjoismaiden ja Baltian maiden alueesta. Tarjoamme seuraavat viisi kodinkonemerkkiä: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag ja Upo kahdeksassa maassa kattavan ja erittäin ammattitaitoisen jake l uverkos ton kaut ta. Gorenje Group Nordic pyrkii tarjoamaan laajan valikoiman innovatiivisia ja tyylikkäitä tuotteita ja palveluita, jotka helpottavat asiakkaidemme elämää eri elämänalueilla ja hintatasoilla.