Ohita
PVD tekee pinnoitteesta kolme kertaa kovemman ja kymmenen kertaa naarmunkestävämmän. Värejä on tällä hetkellä saatavana kymmenen.

Tiedote -

GROHE investoi 5 miljoonaa euroa väriteknologiaan, luoden samalla uusia työpaikkoja Saksassa

Düsseldorf, 15. lokakuuta 2019. Grohe AG on ilmoittanut uusista investoinneista Saksan Lahrin tehtaalleen. Noin 5 miljoonan euron investoinnilla luodaan myös 27 uutta työpaikkaa. ”PVD-pinnoitustekniikalla tuomme Lahriin huippuluokan teknologian, jolla voimme vastata globaalisti kasvavaan kuluttajakysyntään ja palvelella yhtä kasvusegmenttiä: useassa kauniissa värissä toimitettavia yksilöllisiä käsisuihkuja ja suihkujärjestelmiä. Tällä sijoituksella kasvatamme tehtaan tuotantokapasiteettia, mikä antaa meille entistä paremmat valmiudet tuottaa GROHEn värillisiä käsisuihkuja ja suihkujärjestelmiä” Grohen CEO Thomas Fuhr sanoo.

Innovatiivinen tuotanto, valmistettu Saksassa

GROHE tuottaa koko globaalin tuotevalikoimansa 1300 erilaista käsisuihkua ja suihkujärjestelmää Lahrin tehtaalla. Teknologiajohtajana GROHE investoi merkittävästi viiden tuotantolaitoksensa jatkuvaan laajentamiseen. Viimeisen kolmen vuoden aikana pelkästään Lahriin on sijoitettu noin 15 miljoonaa euroa. Laitos on varustettu huipputekniikalla, ja siellä työntekijöiden apuna toimii yli 100 automatisoitua prosessia ja robottia.

”Tällä tehtaalla käytetty tekniikka on huippuluokkaa ja olemme siitä ylpeitä. PVD-tekniikka tuo kokonaan uuden näkökulman käsisuihkujen ja suihkujärjestelmien tuotantoon. Tämä vahvistaa innovaatiosykliämme ja antaa lisätukea Lahrille paitsi tuotantolaitoksena, myös alueen houkuttelevana työnantajana ”, kertoo tehtaanjohtaja Hans-Martin Souchon. Viimeisen viiden vuoden aikana työntekijöiden määrä Lahrissa on noussut 20 prosenttia noin 750:een.

Investointi kestävään kehitykseen - hiilidioksidineutraali tuotantotavoite vuodelle 2020

Grohe AG:n toimitusjohtajana Thomas Fuhr vastaa myös teknologista ja kestävästä kehityksestä. ”Teknologia ja kestävyys ovat toisistaan riippuvaisia. Aina kun sijoitamme tekniikkaan, on tärkeää, että tämä sijoitus antaa myös myönteisen panoksen ympäristön tasapainolle. Tämä on prosessi, joka vaatii huomattavia investointeja. Lahrin osalta viimeisen viiden vuoden aikana on energiatehokkuuden lisäämiseksi toteutettu yli 60 kehitystoimenpidettä”, tiivistää Thomas Fuhr.

GROHE, samoin kuin sen emoyhtiö LIXIL, joka on listattu arvostetussa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä, on sitoutunut vahvasti kestävään kehitykseen. Syyskuussa meille myönnettiin vuoden 2019 B.A.U.M. Ympäristöpalkinto suurten yritysten sarjassa, tällöin Thomas Fuhr ilmoitti tavoitteeksi saavuttaa hiilidioksidineutraali tuotanto kaikissa viidessä GROHEn tuotantolaitoksessa maailmanlaajuisesti vuonna 2020. Tässä yhteydessä GROHE muutti kaikkien tuotantolaitosten sähkön vihreäksi sähköksi heinäkuussa 2019. Myös CO₂-päästöt kompensoidaan erilaisilla korvaushankkeilla.

Lahrissa valmistetut suihkut takaavat puhdasta iso vedestämaailmanlaajuisesti

Vastakohtana hektiselle maailmalle kylpyhuoneistamme tulee yhä enemmän hyvinvoinnin keitaita. Minimalistisella suunnittelulla ja tuotteilla on tässä tärkeä rooli. Kehittäessään tuoteratkaisujaan täydelliseen kylpyhuoneeseen GROHE keskittyy kuluttajan tarpeisiin ja kehittää innovaatioita aina myös kestävän kehityksen näkökulmasta, näin tuotteissa yhdistyvät intuitiivinen käytännöllisyys ja vedestä nauttiminen ilman kompromisseja.

Tämän lähestymistapaa edistää myös innovatiivinen GROHE SmartControl suihku, jossa suihkun ohjauspaneelin avulla on helppo hallita veden määrää, valita haluttu suihkutapa, tai tehdä vaihto ylä- ja käsisuihkun välillä. Lisäksi GROHE Rainshower -tuoteryhmän uusimmissa suihkuinnovaatioissa on vakuuttavia älykkäitä ominaisuuksia. Portfolion innovatiivisin käsisuihku on uusi GROHE SmartActive. Integroitu GROHE SmartTip -teknologia jossa ergonomisesti muotoillun käsisuihkun takaosasta voi valita halutun suihkutavan yhdellä painalluksella. GROHE DripStop -ominaisuuden ansiosta ärsyttävä tippuminen käsisuihkun sulkemisen jälkeen on historiaa.

Tietoja PVD-tekniikasta

PVD on lyhenne sanoista Physical Vapor Deposition. Teknologia on lähtöisin ilmailu- ja avaruusteollisuudesta, ja se on asettanut uuden standardin viimeistelyjen laadulle. Ensimmäisen esikäsittelyvaiheen aikana komponentit puhdistetaan ja lämpökäsitellään huolellisesti uunissa, jossa muovikomponenteista poistetaan kaasut. Toisen vaiheen aikana levitetään PVD-pinnoite. Prosessi varmistaa laajemman värivalikoiman ja mahdollistaa samalla, että pintakäsittelyt ovat kolme kertaa kovempia ja kymmenen kertaa naarmuuntumattomampia kuin galvanoidut pinnoitteet.

Tietoa GROHEsta

GROHE on maailmanlaajuisesti toimiva, johtava vesikalusteiden valmistaja, joka työllistää yli 6 000 työntekijää, niistä 2 400 Saksassa. GROHE on kuulunut LIXIL Group Corporationiin vuodesta 2014. Kansainvälisenä brändinä GROHE keskittyy tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävään kehitykseen. Tavoitteena on taata ”Pure Freude an Wasser” -lupauksen täyttyminen. Alkutaipaleeltaan asti GROHE on kehittänyt uusia tuotekategorioita. Tällaisia ovat GROHE Blue- ja Red-vesijärjestelmät sekä uusi GROHE Sense -vesiturvallisuusjärjestelmä, joka on innovatiivinen lisä älykotiteknologian kasvumarkkinoille. Innovaatiot, muotoilu ja kehitys kulkevat käsi kädessä, ja niitä vaalitaan Saksan tuotantolaitoksella integroituna prosessina. GROHEn tuotteet kantavatkin laadusta kertovaa Made in Germany -merkkiä. Vain kymmenen vuoden aikana GROHEn suosio on huomioitu yli 300 design- ja innovaatiopalkinnolla sekä usealla korkealla sijoituksella Saksan suurten yritysten kestävän kehityksen kategoriassa. GROHE voitti alansa ensimmäisenä Saksan valtion myöntämän CSR-palkinnon ja pääsi maineikkaan Fortune®-lehden Change the World -listalle, johon valitaan 50 maailmaa muuttavaa yritystä. Lue lisää osoitteesta: www.grohe.fi

Tietoa LIXIListä

LIXIL valmistaa uraauurtavia vesitekniikkaan ja asumiseen liittyviä tuotteita, jotka ratkaisevat arjen haasteita ja mahdollistavat paremman asumisen kaikille ja kaikkialla. Japanilaista taustaamme hyödyntäen luomme maailman johtavaa teknologiaa ja innovaatioita, joiden avulla valmistamme koteja mullistavia laadukkaita tuotteita. LIXILin kilpailuetu piilee siinä, miten tämä saavutetaan: järkevällä muotoilulla, yrittäjähenkisyydellä, esteettömyyteen panostamisella sekä liiketoiminnan vastuullisella kasvulla. Filosofiamme herää henkiin alan johtavissa brändeissä, joita ovat INAX, GROHE, American Standard ja TOSTEM. Yli 70 000 työntekijäämme toimivat yli 150 maassa ja ovat ylpeitä valmistaessaan tuotteita, jotka ovat joka päivä osa yli miljardin ihmisen elämää. Lue lisää osoitteesta www.lixil.com.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33