Uusia materiaaleja ja pintoja kylpyhuoneeseen

Uusia materiaaleja ja pintoja kylpyhuoneeseen

Uudenlaisten materiaalien, TitanCeramin ja TitanGlazen, avulla on mahdollista suunnitella trendikkään mattapintaisia kylpyhuonetuotteita, joissa on poikkeuksellisen täsmällisiä muotoja, äärimmäisen ohuita sivuja sekä teräväpiirteisiä reunoja.

Voisi kuvitella, että posliinisen wc-istuimen tai pesualtaan valmistaminen olisi suhteellisen helppoa – kysehän on kuitenkin ennen kaikkea saven ja muiden luonnonmateriaalien sekoituksesta, jota poltetaan pidemmän aikaa korkeassa lämpötilassa. Kuitenkin vain harva yritys ympäri maailman hallitsee kyseisen prosessin, sillä se ei olekaan ihan niin helppoa. Eikä edes satojen vuosien kokemus juuri kylpyhuoneposliinin valmistuksesta oikeuta lepäämään laakereillaan. Sen tietää erittäin hyvin myös Villeroy & Boch, joka on juuri lanseerannut uuden ainutlaatuisen materiaalin, TitanCeramin, joka on tulosta yrityksen yli 270 vuoden kokemuksesta keramiikan valmistuksesta. Erityinen valmistusprosessi sekä saven, kvartsin, maasälvän ja titaanioksidin sekoitus on antanut suunnittelijoille aivan uudenlaiset mahdollisuudet eksklusiiviseen muotoiluun.

Uudesta materiaalista on viimeksi kehitetty uusia pesualtaita Antheus- ja Memento-kalustesarjoihin. Pesualtaiden erityisen ohut ja tyylikäs muotoilu tuovat kylpyhuoneeseen modernia vaikutelmaa, tyyliä ja persoonallisuutta.

Trendikästä betonia

Villeroy & Bochin Memento-sarja on maailmanlaajuinen suosikki. Kuluttajien vaatimukset ja odotukset muuttuvat kuitenkin jatkuvasti, ja siksi olemmekin tutkineet suunnittelun kannalta, miten asunnon materiaali- ja ulkonäkövalinnat ovat muuttuneet. Uusin lisäyksemme valikoimaan on Memento 'Concrete', uudenlainen trendikäs betonia muistuttava pinta, joka korostaa pohjoismaiseen sisustustyyliin täydellisesti sopivaa pelkistettyä ja hieman teollista ilmettä.

TitanCeramin avulla Villeroy & Bochin suunnittelijat ovat kehittäneet jo ennestään hyvin minimalistisesta Memento-pesualtaasta erityisen ohuen ja kapealinjaisen version, jonka kokovaihtoehdot ovat 50 cm ja 60 cm. TitanCeramille on luonteenomaista materiaalin poikkeuksellisen hyvä tukevuus ja vahvuus, joiden ansiosta siitä voidaan valmistaa paljon ohuempia pesualtaita kuin perinteisestä kylpyhuoneposliinista. Villeroy & Bochin "betonipesualtaat" valmistetaan yksittäin, joten jokainen tuote on ainutlaatuinen.

Uusi lasite TitanGlaze

Mattapinta on toinen tämän hetken suuri trendi erityisesti huonekaluissa ja keittiöissä, mutta myös autoissa. Villeroy & Boch seuraa trendiä TitanGlazella, uudella mattapintaisella pinnoitteella, joka antaa posliinille modernin säväyksen parantaen samalla tuotteiden kestävyyttä. Uuden TitanGlaze-lasitteen ensimmäinen väri on Stone White, joka antaa valkoiselle keramiikalle samettisen mattapinnan.

Villeroy & Bochin uudentyyppinen lasite on syntynyt lähes 300 vuoden kokemuksen sekä keraamisen materiaalin ja sen ominaisuuksien jatkuvan kehittämisen ja parantelun tuloksena. TitanGlaze-pinnoite tekee kylpyhuoneposliinista erityisen kestävää naarmuja ja kolhuja vastaan.

Yksi lasitteen keskeisimmistä ainesosista on äärimmäisen puhdas kristallimainen alumiinioksidi, joka tuottaa erittäin kovan ja hienon mattapinnan. Yhdistettynä uuteen mattatrendin mukaiseen Stone White -väriin Villeroy & Boch tavoittaa samettisen vaikutelman pehmeissä, kimaltavissa muodoissa.

TitanGlaze voidaan yhdistää Artis-, Memento 2.0-, Finion-, Antheus-, Octagon- ja Venticello-pesualtaisiin sekä Silhuet-tiskialtaaseen. Stone Whiten värinen posliini sopii täydellisesti myös saman sävyisiin Villeroy & Bochin kylpyammeisiin.

Ladattavia valokuvia:

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.gustavsberg.com/fi/

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness

Villeroy & Boch Gustavsberg Oy