Ohita
Villeroy & Bochin Brindille-lehväkoriste on koskettanut sydämiä läpi sukupolvien

Tiedote -

Villeroy & Boch juhlii tänä vuonna 270-vuotista menestystään lanseeraamalla uuden version Old Luxembourg -astiastostaan. Jo vuosisatoja vanha ja edelleen yhtä elinvoimainen ja kaunis kuin syntyessään – Old Luxembourg -astiaston Brindille-koristelu on pysynyt lähes ennallaan jo yli 200 vuotta.

Kun pieni sininen oksa puhkesi kukkaan

Brindille-kuvio on saanut alkunsa 1700-luvun alusta Chantillyssä Ranskassa sijainneessa posliinitehtaassa, jossa se maalattiin posliiniin klassisella koboltinsinisellä sävyllä. Vuodesta 1768 lähtien Bochin veljekset ryhtyivät valmistamaan Brindille-koristeltua keramiikkaa Luxemburgissa sijaitsevassa astiatehtaassaan. Vuosisatojen mittaan koristeen nimi on muuttunut "à la brindillestä" Blue Luxembourgiksi. Vuonna 1967 kuvio mukautettiin Villeroy & Bochin klassiseen maalaisromanttiseen tyyliin ja muotokieleen sopivaksi ja se sai nimen Old Luxembourg.

Ajatonta kauneutta: Sininen lehvä punoutuu vuoteen 2018 uudella twistillä

Juhlavuoden kunniaksi Villeroy & Boch on uudistanut Brindille-kuvion asettelemalla sen modernin astian pintaan, suurentamalla kuvioita ja leikittelemällä valkoisella ja sinisellä pohjalla. Herkällä ja viehättävällä tavalla historiallista klassikkosarjaansa muokaten Villeroy & Boch tarjoaa nyt uutta inspiraatiota kattamiseen. Astiakaappien aarteet, klassiset Old Luxembourg -astiat, tuovat nyt sukupolvet yhteen, kun modernit Old Luxembourg Brindille -astiat yhdistetään samaan kattaukseen vintage-mallien kanssa.

Kun lapset ja lastenlapset järjestävät juhlia uusia Old Luxembourg Brindille -astioita käyttäen, äidit ja isoäidit voivat lahjoittaa täydennykseksi omia Old Luxembourg -klassikkokappaleitaan. Iloinen sekoitus uutta ja vanhaa sopii sekä iltapäivän kahvihetkeen että illallisjuhliin. Uusista moderneista kulhoista voit tarjota myslit ja tuorepuurot aamuisin, ja pastaa tai salaattia iltaisin. Kun haluat tuoda kattaukseen joitain erityistä, Old Luxembourg -sarjan kannellinen keittokulho tarjoaa puheenaiheen juhliisi.

Lisätietoja:

Mauri Heikura, heikura.mauri@villeroy-boch.com

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness

Villeroy & Boch Gustavsberg Oy

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.gustavsberg.com/fi/