Tiedote -

Amerikkalaisissa huippuyliopistoissa vaikuttava onnellisuustutkija Emma Seppälä luennoi Tampereella

Stanfordin yliopiston psykologian tohtori, yksi Yalen Emotional Intelligence -ohjelman johtajista ja onnellisuustutkija Emma Seppälä luennoi Ilta onnellisuudelle -tapahtumassa Tampere-talolla perjantaina 4.10.2019. Puheenvuorossaan Seppälä käy läpi onnellisuuden psykologiaa sekä tutkimusnäyttöön pohjautuvia hyvinvointia, tunneälyä, resilienssiä ja vuorovaikutusta parantavia tekniikoita.

Seppälä vieraili Suomessa myös kuluvan vuoden maaliskuussa, jolloin hän tähditti kaikkien aikojen ensimmäistä Work Goes Happy -iltagaalaa Helsingin Oopperatalolla. Tuolloin Seppälä valloitti yleisönsä asiantuntemuksellaan, karismallaan ja vahvalla läsnäolollaan. Nyt, yleisön pyynnöstä, Emma Seppälä nähdään lavalla uudelleen.

Kotimaassaan Yhdysvalloissa Seppälä tunnetaan maineikkaana puhujana ja konsulttina, joka auttaa mm. monia Fortune 500 -listalla olevia amerikkalaisia yrityksiä kehittämään työympäristöstään positiivisempia. Hän on myös kirjoittanut onnellisemman elämän oppaan, ”Elä onnellisemmin – Käytännön opas onnellisuuteen, menestykseen ja hyvinvointiin”, (The Happines Track, Harper Collins Nordic 2016).

Seppälän suomalainen sukunimi juontaa juurensa Emman isoisään, Rafael Seppälään, joka toimi Pariisissa Suomen suurlähettiläänä. Emma Seppälän isä on suomalais-englantilainen ja äiti saksalainen.

Ilta onnellisuudelle -tapahtumassa kuullaan myös muiden tunnettujen hyvinvoinnin asiantuntijoiden puheenvuoroja, mukana ovat Tampereen yliopiston työhyvinvoinnin dosentti Marja-Liisa Manka, stressivalmentaja Miia Huitti ja kestävän hyvinvoinnin asiantuntija, professori Arto O. Salonen.Illan puheenvuorot käsittelevät monitahoisesti nykyihmisen elämää haasteineen ja tarjoavat vinkkejä ja oivalluksia onnellisempaan ja tasapainoisempaan elämään.

Lehdistön edustajat pääsevät tapahtumaan maksutta. Emma Seppälän lehdistötilaisuus pidetään Tampere-talossa Seppälän puheenvuoron jälkeen.

Ilmoittautumiset lehdistötilaisuuteen 2.10. mennessä:
Jyri Kansikas
Work Goes Happy
jyri.kansikas@wgh.fi

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

• onnellisuus
  • hyvinvointi
  • tampere
  • ilta onnellisuudelle
  • emma seppälä

Alueet

• Uusimaa

HarperCollins on yksi maailman suurimmista kirjakustantamoista, jonka laaja englanninkielinen julkaisutoiminta kattaa kaunokirjallisuutta, lastenkirjoja, keittokirjoja, terveyteen liittyvää kirjallisuutta ja elämäkertoja.

Kustantamo on perustettu vuonna 1817 ja se on julkaissut teoksia monilta maailmankuuluilta kirjailijoilta, joista useille on myönnetty Nobelin kirjallisuuspalkinto ja Pulitzer-palkinto.

HarperCollins Nordic julkaisee kirjoja Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Julkaisemme ennen kaikkea romaaneja, dekkareita ja trillereitä. HarperCollins Nordic julkaisee teoksia kansainvälisiltä kirjailijoilta, jotka on valikoitu erityisesti pohjoismaisia markkinoita silmällä pitäen. Panostamme myös paikallisiin pohjoismaisiin kirjailijoihin.