Henkelin terveys- ja turvallisuustuotteiden valikoima.

Lehdistötiedote   •   Huhti 15, 2019 07:30 EEST

Henkel huomioi kestävyyden heti uuden tuotteen suunnitteluvaiheesta alkaen. Pyrimme varmistamaan, että kaikki uudet tuotteemme edistävät kestävää kehitystä. Vuodesta 2008 lähtien kestävyyden näkökulma on otettu järjestelmällisesti huomioon innovaatioprosessissamme.

Asiakkaamme käyttävät teollisia liimoja työssään päivittäin. Siksi liimatuotteiden kehittämisessä kiinnitetään erityistä huomiota työterveyteen ja -turvallisuuteen. Yrityksessämme ajatellaan, että näiden kysymysten pohtiminen kuuluu ensiluokkaisten tuotteiden valmistamiseen, samoin kuin esimerkiksi vaarallisten aineiden poistaminen tuotteista työympäristöjen parantamiseksi. Se on tehdään luonnollisesti tuotteen ominaisuuksista tinkimättä.

Siksi olemme erityisen iloisia siitä, että yrityksemme keskittyminen kestävään kehitykseen on vahvistettu monet kerrat ulkoisissa mittauksissa, joita ovat esimerkiksi “The Walmart Sustainability Award”, “Dow Jones Sustainability Indexes” ja “Best Sustainability Brand”. Nämä saavutukset ovat palkinto kovasta työstämme tuotekehityksessä ja ne kannustavat jatkamaan samoilla linjoilla vielä tulevaisuudessakin. Henkel on omistautunut paremman työturvallisuuden kehittämiseen. Tarjoamme tuotteita, teknisiä ratkaisuja ja prosesseja, jotka täyttävät asiakkaidemme korkeimmatkin vaatimukset.

Laajennamme edelleen ainutlaatuisten käyttäjäystävällisten tuotteidemme valikoimaa. Anaerobisilla kierrelukitus-, laippatiivistys- ja laakerilukitustuotteillamme on ”tyhjät” käyttöturvallisuustiedotteet, mikä tarkoittaa sitä, ettei niissä ole minkäänlaisia vaarallisten aineiden merkintöjä.

Terveys- ja turvallisuusnäkökulmien parannukset eivät vaikuta tuotteidemme suorituskykyyn, vaan haluamme niiden olevan yhtä luotettavia kuin kestäviäkin.