Henkelin uusi digitaalinen Bonderite E-CO DMC -multikanavaohjain auttaa asiakkaita optimoimaan metallipintojen esikäsittelyprosessien suorituskyvyn ja kustannukset .

Lehdistötiedote   •   Maalis 12, 2019 11:55 EET

Bonderite E-CO DMC -ohjaimessa on intuitiivinen kosketusnäyttö ja sisäinen muisti, johon voidaan tallentaa käytännöllisesti katsoen rajaton määrä prosessiparametreja enintään 15-vaiheisista metallin käsittelylinjoista.

Düsseldorf, Saksa – Henkel esittelee uuden prosessinhallintajärjestelmän, joka vastaa metallipintojen esikäsittelyn haasteisiin. Asiakkaamme haluavat yhä enenevissä määrin käyttöönsä tietolähtöisiä teollisuus 4.0 -ratkaisuja. Henkelin monille metalleille sopivien uuden sukupolven konversiopinnoitteiden kanssa käytettynä digitaalinen Bonderite E-CO -multikanavaohjain tarjoaa erinomaista korroosiosuojaa, kestävyyttä ja säästöä prosessikustannuksista.

Bonderite E-CO DMC on prosessinhallintajärjestelmä, jonka avulla käyttäjä voi ohjata monimutkaisia metallin esikäsittelylinjoja, joissa voi olla 15 vaihetta tai enemmän. Järjestelmään kuuluu intuitiivinen kosketusnäyttö ja logiikkaohjain, ja se tukee täysin digitalisoitua prosessinohjausta joustavalla viestinnällä ja etäkäyttötoiminnolla.

”Mukautuvan avoimen järjestelmäarkkitehtuurin ansiosta uusi digitaalinen monikanavainen ohjausjärjestelmä integroituu helposti metallialan asiakkaiden nykyisiin konversioprosesseihin ja automaatiokonsepteihin”, toteaa kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Maurizio Brancaleoni Henkelin European Functional Coating Equipment Center -keskuksessa Funo di Argelatossa (Bolognassa), Italiassa. ”Yhdessä uuden sukupolven konversiopinnoitteiden kanssa se tarjoaa asiakkaille Henkelin johtajuuden etuja kestävän kehityksen mukaisissa metallin esikäsittelytekniikoissa ja prosessiosaamisessa.”

Bonderite E-CO DMC minimoi kemikaalien, veden ja energian kulutuksen ja vähentää jätteen määrää. Lisäksi se auttaa vähentämään manuaalista työtä ja kemikaaleille altistumista metallien esikäsittelyssä. Säätimellä voidaan ohjata tehokkaasti kaikkia laitteita ja prosessien asetuksia, säätöä, hallintaa ja valvontaa, mukaan lukien kylpyjen valmistelua ja täyttöä. Monikanavainen järjestelmä tukee sekä yksittäisiä että moniosaisia tuotantolinjoja samassa tai vierekkäisissä rakennuksissa. Sillä voidaan hallita käytännöllisesti katsoen rajatonta määrää prosessiparametreja ja laitteita.

Lisäksi Bonderite E-CO DMC -järjestelmässä on sisäinen muisti, joka tallentaa kaikki parametritiedot ja tapahtumat numeeristen, graafisten ja kulutusta koskevien raporttien luomiseksi sekä historiallisen tietokannan ylläpitämiseksi. Ohjaimen kattava liitettävyys yhdistää järjestelmän helposti muihin lähiverkkojen resursseihin ja tarjoaa pääsyn etälaitteille, kuten tableteille ja älypuhelimille. Eri tietoja koskevia hälytyksiä voidaan lähettää valituille vastaanottajille tekstiviestillä tai sähköpostilla ja ne voidaan integroida pilvipohjaisiin tietopohjaisiin ratkaisuihin.

”Järjestelmä korostaa Henkelin kokonaisvaltaista lähestymistapaa ja sitoutumistamme asiakkaidemme tukemiseen teollisuus 4.0 -aikakauteen siirtymisessä”, Brancaleoni lisää. ”Käyttäjät voivat tarkastaa parametreja automaattisesti ja jopa automatisoida kemikaalien annostelun säiliöihin erityisellä toiminnolla, joka korreloi analysoidut tiedot tuotantomäärien kanssa. Kaikki tämä onnistuu ilman tuotantopaikan henkilökuntaa.”

Bonderite E-CO DMC -järjestelmän etuja voidaan hyödyntää minkä tahansa Henkelin olemassa olevan metallin esikäsittelyprosessin suorituskyvyn tehostamisessa, mukaan lukien tavanomaisessa fosfatoinnissa. Teknologian kestävyys tulee kuitenkin parhaiten esiin Henkelin uuden sukupolven pinnoitteiden kanssa käytettynä. Monille metalleille sopivat uuden sukupolven zirkoniumpohjaiset tuotteet metallien konversiopinnoituksen ja korroosiosuojaukseen eivät sisällä fosfaatteja tai raskasmetalleja. Ne yksinkertaistavat vesihuoltoa ja vähentävät prosessin vaiheita, kosketusaikoja, energiankulutusta ja lietettä. Koska pinnoille jää vain nano-ohut myrkytön pinnoitekerros, Henkel voi auttaa asiakkaita optimoimaan kustannukset, hallinnan ja tuotannon luotettavan laadun.

European Functional Coating Equipment Center -keskus Italiassa, Funo di Argelatossa (Bolognassa) on keskeisessä asemassa Henkelin innovatiivisten uusien metallin esikäsittelyratkaisujen menestyksen kannalta. Keskuksessa on kehitetty täydellinen valikoima Bonderite-järjestelmiä prosessien hallintaan ja automaatioon. Keskukseen kuuluu kehitysosasto, varasto ja huoltolaboratorio.

Bonderite E-CO DMC -järjestelmää on saatavana kaikkialla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Se kuuluu Henkelin täydelliseen metallien Bonderite-esikäsittelyprosessien sovellus-, hallinta- ja tukilaitteiden sarjaan.