Tiedote -

Honeywell julkaisee ilmaisen oppaan helpottamaan korvatulppien valintaa ja parantamaan käyttöturvallisuutta

ROISSY, Ranska, 27. elokuuta 2015 – Honeywell (NYSE:HON) tiedottaa, että kattava Fix-A-Fit-opas teollisuuskäyttöön suunniteltujen korvatulppien valintaan, paikalleen asettamiseen ja käyttöön on nyt saatavilla.Fix-A-Fit on ilmainen 12-sivuinen opas, joka helpottaa työntekijöiden kuulon suojaamisesta vastuussa olevien henkilöiden työtä. Maailman terveysjärjestön (WHO) mukaan melun aiheuttamasta kuulonalenemasta voi kärsiä jopa 1,1 miljardia alle 35-vuotiasta ihmistä ympäri maailmaa(1).

”Korvatulppien käyttäminen on suosittu tapa suojata kuuloa monilla toimialoilla. Siksi onkin yllättävää, miten monet työnantajat uskovat, että monipuoliseksi korvatulppavalikoimaksi riittää kaksi tai kolme suurta korvatulppatyyppiä eri väreissä”, sanoo Honeywell Safety Productsin aluemyyntipäällikkö Leo Sirelius.”Yksi koko ei kuitenkaan sovi kaikille, ja huonosti istuvat tulpat paitsi antavat käyttäjälle väärän turvallisuudentunteen, myös lisäävät riskiä altistua matalataajuiselle melulle. Kokonaissuojaus voi näin ollen olla täysin olematon, mikä altistaa käyttäjän kuulolle haitallisille melutasoille.”

Fix-A-Fit-opas sisältää kokotaulukon sekä suosituksia tarvittavasta korvatulppakokojen ja -mallien valikoimasta, jotta työsuojeluvastaavat voivat puuttua tähän ongelmaan paremmin.Opas on kehitetty korvatulppien yleisimpiä istuvuusongelmia kartoittavan tutkimuksen perusteella ja se neuvoo oikean koon valinnassa ja sovitustekniikoissa. Opas tarjoaa myös arvokasta tietoa puutteelliseen suojaukseen liittyvien ongelmien tunnistamiseen ja niihin puuttumisesta sekä korvatulppien käyttämiseen liittyvän epämukavuuden ehkäisemiseen.

Oppaan voi ladata ilmaiseksi osoitteesta http://tinyurl.com/Fix-A-Fit-Nordic. Oppaasta on saatavilla myös tabletti- ja mobiilikäyttöön suunniteltu versio, joten sitä on helppo käyttää niin uusien kuin kokeneidenkin työntekijöiden koulutuksen tukena.

Lisätietoja Honeywell Safety Productsista, maailman suurimmasta henkilösuojainratkaisujen toimittajasta, löydät osoitteesta http://www.honeywellsafety.com/Nordic.

Viitteet:

(1) http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/ear-care/en/

Tietoja Honeywell Safety Productsista

Honeywell Safety Products (HSP), johtavien henkilökohtaisten suojatarvikkeiden (PPE, ”personal protective equipment”) maailmanlaajuinen valmistaja ja turvaratkaisujen toimittaja, auttaa työntekijöitä tekemään turvallisempia ratkaisuja itsenäisesti ja rakentamaan kestävän turvallisuuden kulttuuria. HSP tarjoaa täyden valikoiman laadukkaita henkilökohtaisia suojatarvikkeita yhdessä kansainvälisen tason tuotemerkkien, kuten Honeywellin, Howard Leightin, Millerin, Northin, KCL:n, Salisburyn, Otterin ja Timberland PRO:n kanssa. Tarvikkeisiin kuuluvat suojavaatteet, putoamis- ja kuulosuojatuotteet, käsiä, päätä, jalkoja, silmiä ja kasvoja suojaavat ratkaisut sekä hengitykseen liittyvät tuotteet, hitsaustuotteet ja vahinkokäynnistyksen esto. Opasta työntekijöitäsi turvallisuuteen käy osoitteessa www.honeywellsafety.com/culture, niin saat tietää lisää.

• Teollisuus, valmistus

• kuulo
  • kuulonsuojaus
  • korvatulpat
  • työvaatteet

Honeywell International (www.honeywell.com) on asiakkaitaan maailmanlaajuisesti palveleva, teknologiaan ja tuotantoon keskittyvä Fortune 100 ‑monialayritys, jonka toimialoja ovat ilmailu, rakennus- ja teollisuusautomaatio, kuljetus- ja voimantuotantojärjestelmät sekä erikoismateriaalit. Honeywellin pääkonttori sijaitsee New Jerseyn osavaltiossa, Morrisin kaupungissa ja yrityksen osakkeilla käydään kauppaa New Yorkin, Lontoon ja Chicagon arvopaperipörsseissä.  Muita uutisia ja tietoja Honeywellista on osoitteessa www.honeywellnow.com.

Tässä tiedotteessa esitetyt lausunnot ovat tulevaisuuteen suuntautuneita Yhdysvaltojen liittovaltion vuoden 1933 arvopaperilain (Securities Act) kohdassa 27A ja vuoden 1934 arvopaperimarkkinalain (Securities Exchange Act) kohdassa 21E tarkoittamassa merkityksessä. Tulevaisuuteen suuntautuneiksi lausunnoiksi katsotaan kaikki sellaiset toimenpiteitä, tapahtumia tai kehitystuloksia koskevat lausunnot historiallisia tosiasioita lukuun ottamatta, jotka meidän tai johtomme mielestä aiotaan toteuttaa tai joiden odotetaan, suunnitellaan, uskotaan tai ennakoidaan tapahtuvan tulevaisuudessa. Lausunnot perustuvat johtomme oletuksiin ja arvioihin, joiden he kokemuksensa sekä historiallisten trendien, nykyisten taloudellisten ja alakohtaisten olosuhteiden, odotetun tulevan kehityksen ja muiden tekijöiden perusteella uskovat olevan oikeita. Tällaisissa tulevaisuuteen suuntautuneissa lausunnoissa piilee myös tiettyjä riskejä ja epävarmuustekijöitä, jotka liittyvät muun muassa toimintojamme, markkinoitamme, tuotteitamme, palveluitamme ja hintojamme koskeviin taloudellisiin ja teknologisiin seikkoihin, kilpailukykyyn ja hallinnollisiin päätöksiin. Tällaiset tulevaisuuteen suuntautuneet lausunnot eivät takaa tulevia tuloksia, ja todellinen tuotto, kehitystulokset ja liiketoiminnalliset päätökset voivat poiketa tulevaisuuteen suuntautuneissa lausunnoissa esitetyistä.

Lehdistön yhteyshenkilö Field Marcom Manager Europe +46 (0)42 88 135