IBM ja Facebook yhdistävät voimansa

Helsinki, Suomi - 6.5.2015: Facebook ja IBM ovat julkistaneet kumppanuuden, joka tarjoaa yrityksille räätälöityjä ratkaisuja markkinoinnin tueksi syventämään ymmärrystä siitä, miten tavoittaa oikea kohderyhmä, oikeaan aikaan ja kohderyhmälle sopivalla viestillä. Kumppanuuden lisäksi Facebook liittyy uuteen IBM Commerce THINKLab -tutkimus- ja yhteistyöympäristöön.

IBM:n markkinointipilviratkaisua käyttävät yritykset pääsevät hyödyntämään Facebookin Custom Audiences -ratkaisun kaltaisia tehokkaita työkaluja sekä IBM:n analytiikka- ja suunnittelutyökaluja, joiden avulla yritykset voivat tuottaa asiakkailleen merkityksellisiä käyttäjäkokemuksia. Esimerkiksi uuden IBM Journey Designer -ratkaisun avulla yritykset voivat kehittää personoituja käyttäjäkokemuksia kaikkiin asiakaskohtaamispisteisiin ja analysoida saatua tietoa Journey Analyticsin avulla saavuttaakseen syvemmän ymmärryksen asiakkaiden reaktioista.

Yhdistämällä Facebookin mainontateknologiat IBM:n Journey Analytics -ratkaisun kanssa yritykset pystyvät aiempaa tarkemmin määrittelemään asiakaskohderyhmät Facebookin 1,44 miljardin käyttäjän joukosta sekä osoittamaan ryhmien välisiä riippuvuuksia mielenkiinnon kohteissa ja keskusteluissa. IBM Journey Designer -ratkaisun avulla saadun tiedon pohjalta voidaan työstää mielenkiintoisia markkinointisisältöjä käytettäväksi esimerkiksi Facebookissa tai muissa medioissa.

IBM hyödyntää analytiikkaa Facebookin tuottamaan anonyymiin ja yleisen tason tietoon. Tähän voidaan lisäksi yhdistää IBM:n markkinointipilviratkaisun tuottamaa tietoa. Markkinoinnin ammattilaiset saavat tämän ansiosta selkeämmän kuvan kohderyhmistään. Lisäksi he voivat monistaa hyväksi todetut kampanjat muihin kanaviin, kuten yrityksen liikkeisiin, verkkosivuille ja mobiilisovelluksiin ja olla näin asiakkaan tavoitettavissa siellä, missä hänelle parhaiten sopii.

Facebook liittyi ensimmäisenä yrityksenä uuteen IBM Commerce THINKLab -tutkimus- ja yhteistyöympäristöön, jossa yritykset työskentelevät eri brändien kanssa vauhdittaakseen teknologioiden kehitystyötä uusien käyttäjäkokemusten tuottamiseen liittyen. IBM:n tutkijat, Facebookin asiantuntijat, suunnittelijat ja kumppanit kehittävät uusia ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin, yhdessä asiakkaiden kanssa.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46760.wss

Mark Gorenbergin (Managing Director, Zetta Venture Partners) kirjoitus aiheesta Smarter Planet -blogissa:
Beyond the Zettabyte Era Of Data Driven Marketing

Kuvamateriaalia osoitteessa:
www.flickr.com//photos/ibm_media/sets/72157651979009490/show/

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM):
www.ibm.com/fi
IBM Finland Twitterissä: