IBM yhdistää teollisen internetin organisaatioihin

Helsinki, Suomi - 9.4.2015: IBM investoi 3 miljardia dollaria uuteen Internet of Things (IoT) –yksikköön ja rakentaa avointa pilvipohjaista alustaa tukeakseen asiakkaitaan ja ekosysteemikumppaneitaan luomaan IoT-ratkaisuja.

Uusien toimialakohtaisten, pilvipohjaisten datapalvelujen ja kehitystyökalujen myötä IBM auttaa asiakkaitaan ja kumppaneitaan yhdistämään dataa ennenäkemättömästä määrästä niin perinteisiä kuin IoT-datalähteitä. Nämä palvelut ovat saatavilla avoimelta alustalta, jotta valmistajat voivat helpommin luoda ja tuottaa uuden sukupolven laitteita, jotka ovat yhteydessä toisiinsa ja jotka ovat myös paremmin optimoitu teollisen internetin hyödyntämiseen. Lisäksi palveluiden avulla voidaan auttaa liiketoimintajohtajia luomaan järjestelmiä, jotka sulauttavat organisaatioiden sisäisen datan ja IoT-datan joustavasti yhteen päätöksenteon helpottamiseksi.

IBM arvioi, että 90 % älylaitteista tulevasta datasta jää analysoimatta tai sen perusteella ei toimita tilanteen vaatimalla tavalla. Jopa 60 % tästä datasta alkaa menettää arvoaan millisekuntien päästä sen tuottamisesta. Tähän haasteeseen vastatakseen IBM tarjoaa seuraavia palveluita:

• IBM IoT Cloud Open Platform for Industries: on alusta, jolla voidaan tarjota uudenlaisia analytiikkapalveluita, joita asiakkaat, kumppanit ja IBM käyttävät suunnitellessaan ja toimittaessaan toimialakohtaisia IoT-ratkaisuja.
  • IBM Bluemix IoT Zone: Uudet IoT-palvelut osana IBM:n Bluemix-kehitysalustaa auttavat kehittäjiä integroimaan IoT-dataa pilvipohjaiseen kehitykseen ja IoT-sovellusten käyttöönottoon. Kehittäjien on näin mahdollista rikastuttaa olemassa olevia yrityssovelluksia sisällyttämällä niihin enemmän reaaliaikaista dataa ja sisäistä analytiikkaa IoT-prosessien automatisoimiseksi ja optimoimiseksi.
  • IBM IoT Ecosystem: IBM laajentaa IoT-kumppaniensa ekosysteemiä taatakseen turvallisen ja saumattoman datapalveluiden ja –ratkaisujen integroimisen IBM:n avoimeen alustaan.

”Syntymässä on palveluntuotantoalusta, joka antaa kyvykkyyden tehdä asiat operatiivisemmalla tasolla. Tällä hetkellä niin suuri osa datasta menettää arvonsa uskomattoman nopeasti, että meidän on päästävä lähemmäs reaaliaikaisuutta. Kyvykkyyksien luominen pilveen on myös tässä avainasemassa ja IBM tarjoaa siihen oikeat työkalut”, sanoo Timo Koskinen, teknologiajohtaja, IBM Suomi.

Samassa yhteydessä uuden liiketoimintayksikön kanssa IBM julkisti strategisen yhteistyön The Weather Company:n kanssa. Yhteistyö on osoitus siitä, miten IoT ja pilvipohjainen tietojenkäsittely mahdollistavat datan keräämisen yli 100 000 sääsensorista, lentokoneesta, älypuhelimista, rakennuksista ja jopa liikkuvista kulkuvälineistä. Jopa yhteensä noin 2,2 miljardista yksittäisestä datalähteestä voidaan koostaa päivittäin jopa 10 miljardia ennustetta.
”Ekosysteemiajattelu on IoT-maailmassa ensiarvoisen tärkeää, sillä yhtä yksittäistä toimijaa tuskin tulee syntymään IoT:n vaatimiin suuriin rakenteisiin. Arvostamme tätä poikkitieteellistä lähestymistapaa ja haemme siksi jatkuvasti uusia ekosysteemirajapintoja toiminnallemme”, Timo Koskinen jatkaa.

Teollisen internetin yhdistämisestä organisaatioihin ja IBM:n tekemästä investoinnista keskustellaan lisää torstaina 9.4.2015, kun Internet of Things -tapahtuma asiakkaille ja vaikuttajille järjestetään New Yorkissa. Voit seurata tapahtumaa suorana klo 18.00 alkaen Suomen aikaa. Lisätietoja tapahtumasta osoitteessa: http://ibm.co/1DIwi9g

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46453.wss

Lisätietoja yhteistyöstä The Weather Companyn kanssa osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46446.wss
IBM and The Weather Company Partner to Bring Advanced Weather Insights to Business

Lisätietoja Internet of Things -aiheesta:
IBM järjesti Suomessa Internet of Things -seminaarin, jonka esitykset löytyvät tapahtuman sivuilta http://ibm.co/1FAfEX1
Internet of Things Suomi elää älystä –blogissa:
www.alykassuomi.fi/tag/internet-of-things
IBM Internet of Things -blogi osoitteessa:

Suomi elää älystä –blogi