Icelandair ja JetBlue aloittavat codeshare yhteistyön

Yhteistyö tarjoaa asiakkaille laajan kohdevalikoiman Boston ( BOS) ja New York (JFK) kautta. Sujuvat yhteydet Islannin kautta yhteistyössä päätekohteeseen samalla lipulla ja toimivat laukkukäytännöt ovat yhteistyön merkittäviä etuja. Viranomaisten hyväksymä codeshare alkaa virallisesti 21. Lokakuuta 2015, ja laajenee lähiaikoina kattamaan lisää reittejä.

Icelandairja JetBlue ovat jo aiemmin tehneet hyvää yhteistyötä mutta nyt tehty sopimus lisää huomattavasti tarjontaa ja lisää asiakkaille tarjottavia etuja. Codeshare kohteita Bostonista ja New Yorkista ovat :

• Austin, Texas
  • Detroit, Michigan
  • Orlando, Florida
  • Pittsburgh, Pennsylvania
  • Raleigh-Durham, North Carolina
  • Washington D.C.

Yhtiöillä on paljon yhteisiä palvelukäytäntöjä, kuten WiFi, laadukas palvelu, sekä ylellinen nahkasisustus kaikissa koneissa ja jokaisen matkustajan oma viihdekeskus ovat alan parasta. Icelandairin tarjoama kahden maksuttoman laukun käytäntö koskee myös yhteiskohteita.

Icelandair lentää Islannin kautta 16 kohteeseen Atlantin toisella puolella – 11 kohdetta Yhdysvalloissa ja 5 Kanadassa. Tarjottavat yhteydet Helsinki yhteydet ovat markkinoiden nopeimman yhden pysähdyksen lennot. Helsinkiin on kesäkaudella 12 viikkovuoroa, ja viitenä päivänä viikossa siis aamulla ja iltapäivisin.

JetBlue yhteistyö on hyvä lisä yhtiön oman verkoston tueksi ja samanlainen yhteistyö julkistettiin aiemmin Alaska Airlines osalta. Icelandair tekee lisäksi yhteistyötä Kanadan toiseksi suurimman lentoyhtiön, West Jetin kanssa. Icelandair kohteita voi yhdistellä ja asiakas voi halutessaan tehdä samalla lentohinnalla Stopover pysähdyksen Islannissa.

Icelandair verkosto koostuu ensivuonna 42 kohteesta, joista 16 Pohjois-Amerikassa. Ne ovat Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago (Maaliskuusta 2016 ) ja Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton ja Montreal Kanadassa.

• amerika
  • lennot islantiin