Icelandair laajentaa tarjontaansa – Uusi kohde on Montreal.

Yhteys Kanadan Quebec osavaltion supersuosittuun kaupunkiin aukeaa Toukokuussa 2016, ja sinne lennetään neljä kertaa viikossa 19.5.- 8.11. välisenä aikana.

Kevään uutuus lennetään maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin ja on nopein yhteys Helsingistä Montreaaliin. Kaupunki on yhtiön 16. Kohde Pohjois-Amerikassa, joista 11 Yhdysvalloissa ja nyt siis 5 Kanadassa.

Montrealin kentän nimi on Pierre Trudeau International Airport lentoaika Helsingistä sisältäen nopean koneenvaihdon Islannissa on n. 10 tuntia. Montreal on Kanadan toiseksi liikennöidyin kenttä, ja nimetty Kanadan 15. Pääministerin, Pierre Elliott Trudeaun mukaan.

Montreal täydentää upeasti yhtiön maanosan muuta itärannikon tarjontaa Se tarjoaa vieraille muunmuassa 50. kansallishistoriallista nähtävyyttä ja laadukkaite elämyksiä. 1,7 milj. Asukkaan kaupunki on

Ranskankielisen kulttuurin keskus ja 56 % väestöstä puhuu sekä Ranskaa että Englantia. Se on tärkeä kaupan, rahoituksen, lääketeollisuuden, teknologian, muotoilun ja muotoilun keskus. Myös peliteollisuus, elokuva- ja matkailuteollisuus ovat osa kaupungin vetovoimaa.

Yksi kaupungin erikoisuuksista on “ Undeground City“ – La Ville Souterraine ( RÉSO). Maanalainen kaupunginosa joka perustettiin 1962, ja on laajentunut 12 neliökilometrin alueelle. Sekoostuu 32 tunnelin muodostamasta verkostosta jossa on n. 2000 kauppaa ja 40 elokuvateatteria ja paljon muuta.

Icelandairtarjoaa matkustajille samalla lentohinnalla mahdollisuuden Stopover pysähdykseen Islannissa. Stopover on suosittu lisä matkoihin ja Islannissa voi oleskella 7 vrk. joko meno tai paluumatkalla.

Icelandair verkosto koostuu ensivuonna 42 kohteesta, joista 16 Pohjois-Amerikassa. Ne ovat Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago (Maaliskuusta 2016 ) ja Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton ja Montreal Kanadassa.

Helsingin reitti on ympärivuotinen ja se lennetään kesäkaudella 12 kertaa viikossa. Suora lento Islantiin ja sujuvat yhteydet Pohjois-Amerikkaan. Koneenvaihto Islannissa on vain n. 1 tunti, ja sen avulla Icelandair voi tarjota nopeimman yhden pysähdyksen reitin kaikkiin kohteisiinsa Pohjois-Amerikassa.

• quebec
  • montreal