Icelandair matkustajamäärät + 15 % kasvussa

Lehdistötiedote   •   Marras 10, 2014 17:39 EET

Icelandair lentoyhtiön matkustajamäärät vuoden kolmannen neljänneksen osalta osoittavat + 15 % ja 300.000 matkustajan lisäystä verratuna edellisvuoteen 2013.

Kokonaismatkustajamäärä kuluneen vuoden osalta on 2.1 miljoonaa.  Myönteisen kasvun odotetaan jatkuvan ja lokakuun matkustajamäärät indkoivat samaa kasvua.

Lokakuun matkustajamäärät ovat 212.904 kun se 2013 oli 184.835.

Koko kymmenen kuukauden matkustajamäärät ovat + 16 % ja Pohjois-Amerikan lentojen kasvuluvut ovat + 23,6 % lokakuussa 2014.  Icelandairin kuluvan vuoden uusien kohteiden Vancouver

ja Edmonton, yhtiö ilmoitti äskettäin avaavansa uuden reitin – Portland, Oregon.  Reittiverkosta kattaa Pohjois-Amerikassa 14 kohdetta.

Icelandair on saanut merkittävän huomion Stopover mahdollisuuteen,  jossa asiakas pystyy yhdistämään ilman merkittävää lisämaksua lentoon, kaksi kohdetta.

2015 Icelandair reittiverkkoon kuuluu 39 kohdetta josta siis 14 Pohjois-Amerikassa : New York (JFK ja Newark), Boston, Washington D.C., Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage,  Portland

sekä Toronto, Halifax, Edmonton ja Vancouver i Kanadassa.  Kaikista pohjoismaiden pääkaupungeista lennetään päivittäin. Helsinki reitti on ympärivuotinen ja kesäkaudella tarjolla on 11 lentoa viikossa.

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.