Icelandairin liikenneluvut vuodelta 2011 - Paras vuosi yrityksen 75-vuotisen historian aikana - kasvua + 18%

Viime vuosi oli paras vuosi Icelandairin historiassa, kasvua 18% verrattuna edelliseen vuoteen 2010. Joulukuu 2011 päättyi myös positiivisissa merkeissä 10% kasvuun verrattuna edelliseen vuoteen 2010. Icelandairin matkustajamäärä joulukuussa 2011 oli n.100 000.

- Matkustajamäärä joulukuussa + 10% verrattuna vuoteen 2010
- Yhteenlaskettu matkustajamäärä kasvoi + 18% verrattuna vuoteen 2010
- Kokonaismatkustajamäärä oli 1.744.065 verrattuna vuoden 2010 lukuun 1.482.775

Kulunut vuosi 2011 oli kokonaisuudessaan ennätysvuosi Icelandairille: kesäkuun matkustajamäärä 213 000 oli historian paras, samoin syyskuu 168 000 matkustajamäärällä verrattuna vuoden 2010 lukuun 146 000. Heinäkuu oli yhtiön koko historian paras kuukausi 254 400 matkustajamäärällä.

Icelandair lisäsi lentoja Suomeen ja palasi myös tauon jälkeen Göteborgin ja Billundin reiteille ja jatkaa panostusta Skandinaviassa ja Suomessa 2012. Yhtiö avaa kuluvana vuonna uuden reitin Denveriin, Coloradoon, 10.05.2012. Tämän myötä Icelandair operoi yhdeksään kohteeseen Pohjois-Amerikassa ja sillä on vuonna 2012 kokonaisuudessaan kattavin reittiverkosto historiansa aikana. Yhtiön laivasto koostuu 16 uudistetusta Boeing 757 lentokoneesta ja matkustajamäärän uskotaan saavuttavan 2 miljoonan rajapyykin.

• Matkat

• lentoja suomeen