ICELANDAIRIN POSITIIVINEN ALKUVUOSI 2013

Vuoden 2013 ensimmäisen viiden kuukauden aikana Icelandairin matkustajamäärät jatkoivat positiivista kehitystä.

-  Matkustajamäärä kasvoi 16% toukokuussa 2013 verrattuna vastaavaan kuukauteen vuonna 2012

-  Matkustajien lukumäärä toukokuussa 2013 oli 192 000 (165 000 toukokuussa 2012)

-  Vuoden viiden ensimmäisen kuukauden aikana matkustaja oli 698 000 ja kasvua oli 15% verrattuna vastaavaan aikaan vuonna 2012 (606 000 matkustajaa vuonna 2012)

Liikenne Icelandairin Pohjois-Amerikan reiteillä kasvoi 23% ja Euroopan reiteillä 13% verrattuna vuoteen 2012.

Uutena kohteena avattiin toukokuun puolivälissä Icelandairin 10. Pohjois-Amerikan kohde, Alaskan Anchorage. Jatkoa seuraa lokakuun loppupuolella, jolloin avataan 11. kohde Newark, New Jerseyssä. Newarkiin lennetään neljä kertaa viikossa ja se tarjoaa lisävaihtoehdon lennettäessä New Yorkiin.  Myös Kanadan puolella tarjonta lisääntyy, kun Torontosta tulee ympärivuotinen kohde. Icelandairin kohteet Pohjois-Amerikassa ovat: New York / JFK – Newark – Boston – Washington D.C – Orlando – Minneapolis / St.PAul – Denver – Seattle – Anchorage – Toronto – Halifax.

Icelandair tarjoaa  asiakkailleen vielä enemmän kohteita yhteistyökumppaniensa kanssa – Frontier Airlines Denveristä, Alaska Airlines Seattlesta, Jet Blue NewYorkista ja Bostonista sekä uutuutena Kanadan puolella WestJet Torontosta.

Icelandairin Pohjois-Amerikan lennoille voi ottaa ruumaan kaksi laukkua (2x 23 kg) maksutta. Lennoilta kertyy pisteitä joko Saga Bonus tai Finnair Plus korteilla. Yhtiön pääkohde on Islanti, joka sijaitsee maantieteellisesti mannerten puolivälissä tarjoten matkustajille nopeat yhteydet, sujuvalla koneenvaihdolla, suoraan Pohjois-Amerikkaan tai lisäarvona mahdollisuuden tutustua lumoavaan maahan, pysähtymällä Islannissa (1-7 pv.).

• islanti
  • islannin lentoyhtiö